جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 تير 1396     
شهردار تهران در جمع خبرنگاران:
بکارگیری دستگاه اسکن حفره های زیر سطحی به منظور جلوگیری از ریزش و نشست ناگهانی زمین

به گزارش تهرانی نیوز؛در شهری که مدیریتش یکپارچه نیست، خودروسازها خودرو تولید می کنند و بدون هیچ محدودیتی روزانه هزار خودرو وارد شهر می شوند. ما هم با گسترش اتوبان ها مخالف هستیم به شرطی که خودروی جدیدی وارد شهر نشود.

 

محمدباقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه سومین جشنواره، همایش و نمایشگاه عمران شهری طی سخنانی در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: ما هر سال نشست های دوره ای کلانشهرها و مراکز استان ها در حوزه های تخصصی را برگزار می کنیم، امروز نیز نشست همکاری و علمی بین معاونان عمران کلانشهرها و مراکز استان ها در کنار نمایشگاهی برای آشنایی با پروژه ها برگزار شده است. در این نمایشگاه پروژه هایی در حوزه طراحی، پیمانکاری و بخش های عمرانی شهرداری تهران به نمایش گذاشته شده است؛ در پنل های تخصصی نیز نشست های فنی با اساتید دانشگاه برگزار می شود تا انتقال تجربیات صورت گیرد.

قالیباف تصریح کرد: در سال های اخیر پروژه هایی در شهر تهران اجرا شده که از جهت خلاقیت، معماری، زیبایی و فنی در دنیا مورد قبول واقع شدند و جایزه جهانی گرفتند. از پروژه هایی مثل تونل نیایش که اخیرا در نشست فنی در هلند مورد توجه قرار گرفت تا پردیس ملت، پل طبیعت و ...که هر کدام از این اجراها باید مورد بحث قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در کنار این موارد امروز از نقشه های شهر تهران از 192 سال قبل تا کنون در قالب کتابی برای تهران نگاری پرده برداری شد تا از ابتدای شکل گیری تهران تا ابتدای انقلاب مستند نگاری شود که می تواند افقی هم برای آینده باشد.

شهردار تهران با اشاره به رونمایی از دستگاه اسکن حفره های زیر سطحی، گفت: مردم ما در شهر شاهد بودند که گاهی اوقات خیابان ها به دلایل مختلف ریزش و نشست می کردند، بحث های مختلفی هم صورت می گرفت که علت نشست ها تونل مترو، نشت آب و ... بوده است با این وجود همیشه نگران بودیم این ریزش ها حادثه ای ایجاد نکند. در این زمینه توانستیم با همکاری برخی از کشورهای خارجی دستگاه GPR  را وارد کشور کنیم که عملا سه ماه است این دستگاه کار خود را شروع کرده و اسکن زمین را انجام می دهد تا حفره های موجود در زمین را در عمق های متفاوت نشان دهد.

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره رویکرد انسان محور در پروژه های عمران شهری، تاکید کرد:  طرح های عمرانی ما مبتنی بر یک رویکرد اجتماع محور است، یعنی اول نیازهای مردم را مشخص کرده و سپس پروژه را اجرایی می کنیم.

وی با اشاره به ساخت بیش از 5 میلیون متر مربع زیر ساخت فرهنگی در شهر تهران درکنار فضاهای فراغتی و فرهنگسراها،  ابراز داشت: در شهری که مدیریتش یکپارچه نیست، خودروسازها خودرو تولید می کنند و بدون هیچ محدودیتی روزانه هزار خودرو وارد شهر می شوند. ما هم با گسترش اتوبان ها مخالف هستیم به شرطی که خودروی جدیدی وارد شهر نشود.

وی گفت: در شرایطی که حدود دو میلیون خودرو در شهر تهران تبدیل به چهار و نیم میلیون خودرو می شود، اگر زیر ساخت ها و تقاطع های غیر همسطح و تونل ها و اتوبان ها ایجاد نمی شد آیا تردد در شهر امکان پذیر بود؟

شهردار تهران با اشاره به توسعه زیر ساخت های حوزه نرم افزاری در شهر تهران، گفت: در کنار این موارد زیر ساخت هایی مثل کانال تاسیسات، آب های سطحی، سد ها و حوضچه های آرامش برای جلوگیری از سیلاب ها همه از نیاز های ضروری است که باید در شهر انجام می شد.

قالیباف خاطرنشان ساخت: تونل یک کار سخت افزاری است اما کاملا یک موضوع انسان محور است؛ چرا که امروز دیگر مترو یک سازه اجتماعی است نه یک سازه فنی. هم اکنون با زیر ساخت های ایجاد شده در مترو نیز به نقطه ای رسیده ایم که با افزایش واگن ها، ظرفیت جا به جایی 10 میلیون مسافر با مترو وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تغییر کاربری تعدادی از سوله های بحران مناطق، عنوان داشت:  درخواست دارم به تاریخ و سوابق این موضوع برگردید؛ در هیچ سوله بحرانی تغییر کاربری مطرح نشده اما جای سوال است چرا این بحث را به گونه دیگری می گویند؟

شهردار تهران ابراز داشت: زمانی که سوله های بحران ساخته شد بخشی از این سوله ها بلا استفاده بود و باید می ماند تا زمان وقوع بحران از آن ها استفاده شود. در مقابل باید در بخشی از سوله ها تجهیزات زمان بحران استقرار می داشت که هم اکنون این تجهیزات در سوله ها استقرار دارند؛ قسمتی  از بخش های اداری که باید در سوله ها باشند نیز در این سوله ها مستقر هستند اما بقیه سوله ها در مواقع عادی مورد استفاده قرار نمی گرفت.

قالیباف گفت: در آن زمان شورای شهر با پیشنهاد شهرداری تهران تصمیم گرفت تا سوله هایی که تنها برای اسکان در زمان بحران هستند را برای استفاده ورزشی بانوان در محلات مورد استفاده قرار دهند. در ادامه  قرار شد سوله های بعدی که توسعه پیدا می کند، سوله های ورزشی هم تخلیه شود و استفاده ورزشی از آن ها صورت نگیرد که این کار در حال انجام است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: