جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 تير 1396     
خصوصی سازی ، راهکار دستیابی به رشد متعادل در صنعت خودروسازی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت های فعالیت دولت دوازدهم در صنعت خودروسازیگفت: مهمترین اولویت فعالیت دولت دوازدهم باید اجرای اصل 44 قانون اساسی و تحقق خصوصی سازی در این صنعت باشد.

 

مجید کیان پور افزود: سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های صنعت خودروسازی باید به گونه ای تدوین و طراحی شوند که برای دستیابی به رقابت پذیری در ابتدا اقدام به خصوصی سازی گردد و از این طریق توان رقابت پذیری خودروهای داخلی از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: متاسفانه تولید خودروهای بی کیفیت با تکنولوژی های قدیمی همچنان در صنعت خودروسازی ایران صورت می گیرد بنابراین برای خروج این خودروها از چرخه تولید نیاز است سیاستگذاری های جدیدی با به کارگیری تکنولوژی های نوین تولید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه انسان، محیط و وسیله نقلیه موثرترین عوامل در بروز تلفات جاده ای هستند، اظهار داشت: تولید خودروهای بی کیفیت خسارات جانی و مالی بسیاری به مصرف کنندگان وارد می کند این در حالی است که تلفات جاده ای کشور در طی 10 سال گذشته از 27 هزار به 16 هزار نفر تقلیل یافته اما این آمار قابل قبول نیست چرا که همزمان در سایر کشورهای پیشرفته آمار تلفات جاده ای به صفر رسیده بنابراین خروج خودروهای بی کیفیت از چرخه تولید امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: دولت می تواند با واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی و تزریق سرمایه به جریان تولید در این صنعت کمک نماید و در پی آن امکان ارتقای سطح استاندارد و کیفیت خودروها را فراهم نماید و با خروج خودروهای بی کیفیت از چرخه تولید توان رقابت پذیری خودروهای داخلی را افزایش دهد.

کیان پور اذعان داشت: برای قرارگیری صنعت خودروسازی در مسیر رشد متعادل و مناسب ضروری است این صنعت از حالت خصولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار گردد و سیاستگذاری ها بر محور تولید درون زا و برون محور تدوین شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: