جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 آبان 1393     
معاون شهرداری تهران خبر داد:‌ تعریض پل ستارخان تا پایان سال

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تعریض پل ستارخان به عنوان یکی از نقاط گلوگاهی بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری تا پایان سال خبر داد.

مازیار حسینی اظهار کرد:‌ پل ستارخان که قبل از انقلاب اسلامی ساخته شده است، یکی از نقاط گلوگاهی بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری است.

وی با بیان اینکه این پل با سه لاین عبوری زمانی که به بزرگراه می‌رسد به دو لاین تقلیل پیدا می‌کند، ادامه داد: براساس مطالعاتی که انجام شد، ابتدا قرار بود یک تونل بر روی خیابان ستارخان ساخته شود و خیابان ستارخان در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری به صورت زیرگذر حرکت کند که پس از مطالعات به این نتیجه رسیدیم این کار علاوه بر هزینه زیاد به دلیل وجود نیروگاه برق آلستوم، معارضه برقی شدیدی برای ما به همراه خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح قبلی از نظر اجتماعی باعث رکود زندگی اهالی و کسبه منطقه می‌شد، افزود: با یک طرح ابتکاری تصمیم بر این شد که به جای احداث زیرگذر و ایجاد یک شکاف در پل، پل موجود را تعریض کنیم. به این معنی که سه باندی که در شمال و جنوب وجود دارد، سه باند دیگر نیز بر روی پل اضافه کنیم و پل موجود را نیز در برابر زلزله مقاوم‌سازی کنیم.

حسینی در خاتمه عنوان کرد: اجرای این پروژه سرعت خوبی دارد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از آن انجام می‌شود. اگر شرایط جوی اجازه دهد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسانیم در غیر این صورت قول می‌دهم تا اوایل سال آینده افتتاح انجام و مشکل دیرینه آن منطقه به طور کامل حل شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: