جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 تير 1396     
زمانبندی دولت برای ارتقاء کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی :
هشدار نسبت به جریانی که بازار خودروسازان را به تدریج کوچک خواهد کرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که بدون انتقال تکنولوژی نمی توان به توسعه مورد دلخواه در صنعت خودرو دست یافت.

 

رضا علیزاده اظهار داشت : همچنان وضعیت موجود در تولید خودرو در ایران قابل قبول نیست و باید در مسیر توسعه این صنعت گام های بلند و محکم تری برداشته شود.

وی تصریح کرد : متاسفانه مدتهاست عدم تنوع در تولید و عرضه مدل های محدود و غیر رقابتی توسط شرکتهای داخلی ، نارضایتی مصرف کنندگان را از خودروهای تولیدی در بازار به دنبال داشته است.

وی با توجه به مباحث مطرح در خصوص قیمت خودرو و همچنین در خواست افزایش قیمت برخی از شرکتها گفت : امروز باید کلیه دست اندارکاران صنعت خودرو از قانون گذار تا مجری با همراهی و همفکری یکدیگر نسبت به ارتقاء و تنوع در تولید و عرضه محصولاتی با قیمت رقابتی و مورد نظر مشتریان داخلی اقدام کنند.

وی در ادامه با توجه به عدم رضایت از کیفیت و قیمت محصولات داخلی از ورود کمیسیون صنایع و معادن به جریان کیفیت خودروهای داخلی خبر داد و گفت : تا هنگامی که رقابت واقعی در عرصه خودروسازی در کشور ایجاد نشود روند کنونی در تولید خودرو ادامه خواهد یافت.

نماینده ورزقان در مجلس دهم اظهار داشت : مطمئنا عدم جلوگیری از وضعیت کنونی بر جریان تولید و کیفیت خودروهای داخلی ضربه خواهد زد.

علیزاده تصریح کرد : هر چند در این سالها برخی طرح های توسعه ای در خطوط تولید خودروسازان اجرایی شده است اما همچنان بسیاری از خودروهای ساخت داخل از امنیت و استاندارد کافی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به قول و وعده های خودروسازان در خصوص کیفیت تولیدات اظهار داشت : متاسفانه تاکنون بخش کمی از وعده های خودروسازان محقق شده است.

وی با توجه به زمانبندی سازمان استاندارد در خصوص ارتقاء استانداردهای خودرویی و مهلت خروج برخی از قدیمی یادآور شد : با ارتقاء استانداردهای خودرویی در مدت تعیین شده ضمن اینکه برخی از خودروهای قدیمی از جریان تولید حدف می شوند ، این مساله بر کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت.

وی تاکید کرد : متاسفانه در سالهای اخیر بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل بازار غیر رقابتی خودروسازان و قیمت و کیفیت محصولات داخلی برخی از شرکتها ، ضرر و زیان بسیاری را متحمل شدند.

وی افزود : امروز مصرف کننده داخلی تمایل به خرید خودروهایی دارد که تناسب منطقی بین کیفیت و قیمت آنها وجود دارد از این رو لازم است تا خودروسازان در این زمینه توجه و تلاش بیشتری کنند والا بازارشان روز به روز کوچک تر خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: