جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 آبان 1393     
دیگر مشکل پله برقی نداریم

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مترو با ارایه گزارش عملکرد این شرکت در صحن علنی شورای شهر پایتخت در باره وضعیت پله های برقی گفت: امسال 444 دستگاه پله برقی خریداری شده است و تاکنون 96 پله برقی در ایستگاه ها نصب شده است .

هابیل درویش با تشریح وضعیت نصب پله های برقی در ایستگاه های مترو گفت: تا پیش از این روال ساخت به نحوی بود که یک پروژه مترو ساخته می شد و پس از آن با برگزاری مناقصه و ثبت سفارش نسبت به تجهیزات پله برقی اقدام می شد. به طوری که بین نصب پله برقی و راه اندازی ایستگاه یک سال فاصله بود اما در خط 3 مترو این روال تغییر کرد و توانستیم همزمان با کار عمرانی قرارداد ساخت پله برقی را انجام داده و نصب پله برقی همزمان با کار عمرانی باشد .

درویش اعلام کرد: از 444 دستگاه پله برقی خریداری شده طی سال جاری صد و 32 دستگاه وارد کشور شده است و تا پایان امسال نیز باقی دستگاه ها وارد کشور می شود .

وی با تاکید بر اینکه دیگر مشکل پله برقی نداریم، تصریح کرد: پیش ازاین در زمینه تعمیر و نگهداری پله ها مشکلاتی داشتیم اما امسال قراردادها به نحوی تنظیم شده است که پیمانکارهای حرفه ای علاوه بر نصب پله برقی تا 5 سال وظیفه تعمیر و نگهداری از آن را نیز برعهده دارند .

وی اذعان کرد: در حال حاضر هزار دستگاه پله برقی وجود دارد که براساس استانداردها ممکن است خرابی هم داشته باشند اما برای رفع مشکلات پله برقی های مترو تلاش مضاعفی صورت گرفته است و امروز ایستگاهی نداریم که پله برقی نداشته باشد .

درصد تجهیزات مترو تولید داخل هستند

مدیرعامل راه آهن شهری با اعلام اینکه صددرصد ساخت ساختمان های مترو بومی هستند، گفت: در حال حاضر قادریم ساخت ایستگاه های مترو در کشورهای همسایه را نیز بپذیریم .

وی همچنین اعلام کرد: سال گذشته تنها 50 درصد تجهیزات مترو ساخت داخل بود که امسال این میزان به 57 درصد رسیده است و شرکت راه آهن شهری تلاش می کند از سازندگان داخلی استفاده کند و این صنعت بومی شود.

پروژه های راه آهن شهری حومه تعیین تکلیف شود

درویش در تشریح وضعیت پروژه های مترو حومه شهر تهران که به پروژه های اقماری معروف است، گفت: در پنج سال گذشته دولت ساخت راه آهن حومه را از شهرداری می گیرد اما در سال 91 این پروژه ها دوباره به شهرداری واگذار می شود چرا که روند صحیح ساخت پروژه نیز باید این گونه می بود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر شرکت راه آهن شهری تهران دو پروژه حومه را دنبال می کند،تاکید کرد: متروی فرودگاه امام و شهر پرند دنبال شده است. به طوری که 77 درصد پیشرفت فیزیکی و ساخت 10 کیلومتر تونل و 15 کیلومتر ریل گذاری به پایان رسیده است .

وی همچنین از حواله 200 میلیارد تومانی دولت دهم به مترو خبرداد و گفت: متاسفانه این حواله در روزهای آخر داده شد اما هیچ وقت پرداخت نشد .

درویش اعلام کرد: در حال حاضر دو مشکل داریم که یکی از آنها تعیین تکلیف پروژه های بومی و اقماری است. به طوری که یکبار تجربه شده است و دولت این پروژه را گرفته و پس داده است که بهتر است برای بار دوم تصمیم گیری قطعی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مترو 13 هزار میلیاد تومان پروژه در حال ساخت دارد، اظهارکرد: ما در شورا و دولت همت ویژه ای را نیاز داریم تا مساله فاینانس حل شود .

درویش ادامه داد: امروز مشکل پیش پرداخت پروژه خط 4 حل شده است تا این فاینانس اجرایی شود. اگر مساله فاینانس ها حل شود همه خطوط که درکمتر از دو سال آینده ساخته شده و ده میلیون سفر با استفاده از این زیرساخت ها انجام می شود اما این مهم نیازمند حل اختلاف سلیقه ها است .

درویش درباره خط ورامین - پیشوا نیز گفت: زیرسازی این خط به پایان رسیده است و ریل گذاری انجام شده است اما شرکت راه آهن در این خصوص اختلاف نظر دارد .

وی با بیان اینکه هیچ سالی به اندازه امسال بحث اعتبارات مترو مورد توجه نبوده است، گفت: ظرف یک هفته 400 متر تونل ساخته می شود و اگر مشکلات فاینانس، تعیین تکلیف راه آهن حومه و بخش اعتبار حل شود امسال 100 کیلومتر مترو می سازیم و امیدواریم در این زمینه مورد حمایت شورا باشیم .

 هابیل درویش همچنین گفت: از اول سال پروژه خط هفت مترو با سرعت خیلی خوبی کار می کند و دو دستگاه TBM در این خط در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: با زمانبندی که داریم تلاش داریم از ابتدای اتوبان محلاتی تقاطع افسریه تا میدان صنعت را بتوانیم مورد بهره برداری قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین با اشاره به مختصات خط شش مترو تهران، گفت: این خط به طول 33 کیلومتر با 27 ایستگاه طراحی شده است و برنامه ریزی کردیم که دستگاه TBM را از میدان سپاه خارج کنیم تا بقیه پروژه در سه قطعه، به صورت اتریشی دنبال شود.

وی به مقایسه عملکرد دستگاه TBM با روش حفاری اتریشی پرداخت و گفت: به صورت میانگین TBM شش تا هشت متر کار می کند و حتی اگر 10 متر هم با TBM کار کنیم، سال ها طول می کشد که خطوط تکمیل شود اما در روش اتریشی روزی بیش از 50 متر تونل ساخته ایم.

درویش تاکید کرد: استفاده از روش دستی بیش از پنج برابر دستگاه های TBM سرعت حفاری تونل دارد. از این رو برنامه ها را به سمت روش اتریشی می بریم تا بتوانیم از ده ها جبهه کار کنیم. همچنین با این روش بیش از 20 هزار نفر نیروی انسانی در مترو کار می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدبیر شهردار تهران در پایان سال 94 بتوان این پروژه را به اتمام رساند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین درباره توسعه غربی خط چهار مترو تا فرودگاه مهرآّباد، گفت: این پروژه به ترمینال های یک، 2، 4 و 6 فرودگاه مهرآباد دسترسی می دهد که تا پایان امسال آن را به بهره برداری می رسانیم. واگن های این پروژه در حال ساخت است و کارهای عمرانی نیز در حال انجام است.

درویش پروژه خط سه مترو را یکی از خط های ویژه شهر تهران با طول 20 کیلومتر عنوان و بیان کرد: این پروژه از کمربندی جاده ساوه شروع می شود و امروز تا مصلی در حال بهره برداری است و از مصلی تهران تا شهرک قائم در شمال شرق تهران ادامه پیدا می کند. پیشرفت این پروژه 66 درصد است و امیدوارم با پیگیری ویژه شورا و شهرداری این پروژه قبل از سال به بهره برداری برسد. این یعنی بیش از 20 کیلومتر را تا پیش از عید به بهره برداری می رسانیم.

وی خاطر نشان ساخت: در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هفت تا هشت کیلومتر مترو در سال ساخته می شود اما کار در مترو تهران با همان روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت انجام می شود.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه درباره خطوط غیر اصلی مترو تهران نیز گفت: یک توسعه در خط سه مترو تهران وجود دارد که از اقدسیه انشعاب می گیریم و به تجریش وصل می شویم؛ طراحی فاز اول و دوم این پروژه تمام شده و در برنامه است تا اجرایی شود.

درویش تاکید کرد: هم اکنون ما تونل در این قسمت اجرا کرده ایم و پروژه ساختمان تجاری این محدوده نیز بعد از ما آغاز به کار کرده است.

به گفته مدیر عامل شرکت مترو تهران اگر این پروژه ها به بهره برداری برسد، سفر های مترو تهران به بیش از 9 میلیون سفر در روز افزایش پیدا می کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: