جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 خرداد 1396     
داریوش اسماعیلی بیان کرد:
لزوم تدوین برنامه ای مدون و کارشناسی برای ایجاد تحول در صنعت خودروی کشور ضروری است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط کنونی تولید در صنعت خودروسازی اظهار داشت : دولت باید نسبت به تدوین برنامه ای مدون و کارشناسی برای ایجاد تحول در این صنعت اقدام کند.

 

داریوش اسماعیلی با بیان اینکه فعالیت بدون برنامه و غیر کارشناسانی مسئولین در حوزه صنعت خودروسازی هیچگونه رشد و توسعه ای در این صنعت در پی نخواهد داشت، افزود: برای تدوین برنامه ای کارشناسی در صنعت خودرو باید کلیه ارگان ها (از جمله کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی و بانک ها) نهایت همکاری را با وزارت صنعت و معدن به عنوان متولی صنعت خودروسازی در کشور داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر تدوین برنامه ای مدون ، ضرورت دارد کلیه ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی برای تولید در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار گیرند البته استفاده از تجربیات و ظرفیت های تولید طرف های خارجی در صورتی که مشروط به تولید و مشارکت در داخل کشور باشد نیز می تواند جزء محور فعالیت دولت دوازدهم قرار گیرد.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس دهم خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های تولید داخل به مرور زمان موجب کاهش مشارکت طرف های خارجی و عدم اتکای صنعتگران ایرانی به خودروسازان سایر کشورها خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه تا زمانی که سطح کیفی خودروهای داخلی ارتقا نیابد کمیت بی معنی است، اذعان داشت: در صورتی که تعرفه واردات خودروهای لوکس و گران قیمت خارجی افزایش یابد و درآمد حاصل از آن صرف حمایت از تولید داخل گردد ضمن افزایش پتانسیل تولید در کشور ،سطح کیفی خودروهای داخلی نیز ارتقا خواهد یافت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: