جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 خرداد 1396     
از سوی شهرداری منطقه 3 :
اجرای طرح ضربتی مبارزه با موش

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛شهرداری منطقه 3 همزمان با فراررسیدن فصول گرم سال  قصد دارد جوندگان موذی به خصوص موشها را از جوی های این منطقه پاکسازی کند.

 با گرم شدن هوا، موعد هجوم جوندگان موذی از جمله موشها و "رت" های بزرگ در شهر تهران فرا می رسد. با این وجود شهرداری منطقه 3 تهران در طرحی ضربتی قصد دارد موشها را از سطح شمال تهران پاکسازی کند.

 

در این رابطه معاون امور شهری و محیط زیست منطقه3  از اجرای طرح ضربتی مبارزه با جوندگان موذی در سطح نواحی ششگانه این منطقه خبر داده است.

موسوی با بیان اینکه محل های طعمه گذاری و اجرای طرح ضربتی مبارزه با موشها با نصب بنرها و تابلوها به شهروندان اطلاع رسانی می شود گفت: در اجرای این طرح نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان در جهت حفظ و رعایت بهداشت محیط هستیم .

او با اشاره به راه هاي نفوذ موش به منازل گفت: سيستم هاي دفع زباله مجتمع هاي مسكوني، منافذ موجود در طبقات زيرين و تاسيسات، فاصله بين منازل و سطح آسفالت خيابان ها از جمله مواردي است كه باعث ورود موش به منازل مسكوني مي شود.

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 3 گفت : با اقدامات انجام شده و طعمه گذاري در تمام مکان هايي كه احتمال وجود لانه موش و محل زندگي آنها است از جمله  اماکن مخروبه و متروکه ، مراکز بهداشتي و درماني ، ، معابر ، کانال ها ، انهار و فضاهاي سبز و ...  شمال  تهران از وجود جانوران موذی پاکسازی می شود.

او در ادامه گفت: از شهروندان در خواست می شود تا در دفع زباله هاي خانگي دقت كنند و از ريختن ضايعات به داخل مسيل ها و انهار خودداري کنند تا موش ها امكان دسترسي به مواد غذايي و آب را نداشته باشند و در صورت مشاهده جانوران موذی با شماره سامانه 137 تماس حاصل کنند.

موسوی گفت: شهروندان مي توانند با رعايت كامل بهداشت محيط، هم محيط زيست شهري را كه متعلق به خود آنها است، پاكيزه و عاري از آلودگي نگهدارند و هم مانع از ازدياد اين جانوران ناقل بيماري شوند.

وی خاطر نشان کرد در راستای انجام مبارزه با موش در سطح منطقه 3، تعداد 100 عدد تله چسبی در بین شهروندان توزیع از ابتدای سال تاکنون نیز بیش از ۴۵ کیلو سم در سطح منطقه استفاده و خانه به خانه بروشورهای اطلاع‌رسانی توزیع شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: