جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 خرداد 1396     
جلوگیری از عرضه قطعات بی کیفیت با همه امکانات کشور :
لزوم بکار گیری همه ظرفیتهای کشور برای تولید قطعات مطلوب

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : باید از همه امکانات  و ظرفیت کشور استفاه شود تا مسیر عرضه قطعات بی کیفیت به بازار مصرف بسته شود .

 

فریدون احمدی با گلایه از اینکه تاکی مردم باید هزینه پرداخت کنند، تصریح کرد : در صورتی که قطعات با کیفیت و قیمت مناسب به میزان کافی در بازار وجود داشته باشد بی شک هیچ زمان تولیدکنندگان قطعات زیر پله ای رشد نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه معمولا عرضه کنندگان قطعات زیر پله ای از آشفتگی بازار بوجود می آیند، تاکید کرد : با وجود نقصان و نارسایی در تامین قطعات مورد نیاز در بازار است که معمولا قطعات بی کیفیت وارد بازار مصرف می شوند.

وی اظهار داشت : خودروسازان باید در جریان خدمات پس از فروش ، قطعات کیفی و با قیمت مناسب را عرضه کنند اما در صورتی که قیمت ها منطقی نباشد بعضا ورود قطعات بی کیفیت خارجی و یا چینی به بازار افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد : هنگامی که کسری قطعه ای در بازار ایجاد می شود و یا موضوع عرضه قطعات بی کیفیت خارجی و یا داخلی به بازار مطرح می شود طبیعی است در این جریان تولید کنندگان قطعات زیر پله ای نیز جان می گیرند.

به گفته وی عرضه کنندگان قطعات تقلبی و بی کیفیت در شرایط اقتصادی ناسالم رشد می کنند بنابراین در صورتی که اقتصاد کشور سالم باشد و مردم به موقع کالای مورد نیاز را با قیمت مناسب خریداری کنند هیچ زمان به سراغ تهیه کالای بی کیفیت از بازار نخواهند رفت.

نماینده زنجان و طارم در خانه ملت تاکید کرد : زمانی که با کمبود کالایی مواجه هستیم و  یا قیمت آن کالا ، دور از انتظار است عرضه کالای کم کیفیت و با قیمت نازل در بازار افزایش می یابد.

احمدی با اشاره به اینکه معمولا تولیدکنندگان زیر پله ای در شرایط ناسالم اقتصادی رشد می کنند ، افزود : برای مقابله با این جریان باید سایر مکانیزم های نظارتی در خصوص فعالیت این قبیل کارگاهها ، نظام بیمه و جواز کسب این کارگاهها اعمال شود و مراقبت گردد که فعالیت زیر پله ای در کارگاههای زیر پله ای صورت نگیرد.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی و بکارگیری مشوق هایی به منظور عدم  مراجعه مردم برای خرید قطعات بی کیفیت تصریح کرد : عرضه قطعات بی کیفیت با جان مردم در ارتباط است و باید از تمام ابزارها استفاده شود و اجازه تولید به قطعه بی کیفیت داده نشود .

وی گفت : در صورتی که کارگاهها شناسنامه دار باشند و نظارت بر آنها صورت گیرد و همچنین مراکز ارائه خدمات و تعمیرگاههای مجاز از قطعات شناسنامه دار و دارای مهر کیفیت و استاندارد استفاده کنند بی شک شاهد تولید و استفاده این قطعات در کشور نخواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: