جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 خرداد 1396     
پیشرفت فیزیکی فاز نهایی باغ پرندگان تهران به 95 درصد رسید

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 4 از اجرای عملیات نصب کابل و توری در باغ پرندگان تهران خبر داد و گفت: فاز 2 باغ پرندگان با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی به بهره برداری می رسد.

 مهندس سید امیر عباس بهاری با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی فاز 2 و نهایی باغ پرندگان از اردیبهشت ماه سال 1395 در ضلع شمالی این مجموعه تفریحی و گردشگری در فضایی به مساحت تقریبی 7 هکتار آغاز و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: فاز نخست این مجموعه تفریحی و گردشگری که مساحت آن 16 هکتار است و محدوده دشتچر نام دارد، بیش از 7000 قطعه پرنده جمع آوری شده است.در فازدوم این پروژه نیز آبچر نام دارد و پرندگانی با محدودیت پرواز به این مجموعه بی نظیر اضافه خواهند شد.

بهاری افزود: بخش مهم و قابل توجهي از فاز دوم اين پروژه مربوط به ستون و كابل و تورهاي در نظر گرفته شده براي سقف فضاي پرندگان است و فضاي مربوط به پرندگان آبچر با فنس و توري با ارتفاعي حدود 50 متر پوشيده می شود و پرندگان به صورت آزاد در اين محدوده پرواز می كنند.

شهردار منطقه 4 افزود: در حال حاضر عملیات نصب كابل و توري‌هاي محدوده پرندگان آغاز شده است و طبق برنامه زمانبندی به همراه نصب تور به زودی به بهره‌برداري عموم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در ساخت این پروژه از محصولات داخل کشور استفاده شده است و ارتفاع سازه های مقاوم داخلی بکار رفته در این پروژه ملی، 35 الی 50 متر است و با 12 ستون اصلی در حال نصب است.

بهاری از  احداث یکی از بزرگترین آبشارهای تهران در باغ پرندگان خبر داد و گفت: این آبشار با چشم اندازی بسیار زیبا در فاز 2 باغ پرندگان به بهره برداری  رسیده است.

بهاری احداث باغ جهان نمای پایتخت را از دیگر فضاهای تفریحی فاز 2 باغ پرندگان عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در کشور ساخت و نصب ماکت برج ها و اماکن مشهور دنیا از جمله برج ایفل ، برج پیزا ، اهرام مصر ، تاج محل ، برج آزادی ، دیوار چین و ... در فاز 2 باغ پرندگان اجرا شد.

شهردار منطقه 4 گفت: با توجه به نیاز گردشگران به مکان های فرهنگی و مذهبی ، احداث مسجد در فضایی به مساحت 200 متر مربع در این مجموعه در دستور کار قرار گرفت و آماده بهره برداری است.

بهاری خاطر نشان کرد: نصب 400 نیمکت و آلاچیق، احداث 44 چشمه سرویس بهداشتی ، احداث باغ گل و گیاه و کاشت 200.000 اصله از 80 گونه گیاهی در فضایی به مساحت 40.000 متر مربع از دیگر اقدامات قابل توجه در این پروژه ملی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: