جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 خرداد 1396     
درویشی در مراسم بهره برداری از خط7:
تنها امروز 22کیلومتر به طول خطوط مترو تهران اضافه شد؛قابل توجه آنهایی که انکار می کنند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛بخشي از خط ٧ مترو دقايقي پيش با حضور شهردار تهران، جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و برخی مدیران شهری افتتاح شد.

 

 مديرعامل شركت مترو تهران در مراسم افتتاح خط ٧ مترو كه دقايقي پيش در محل ايستگاه مترو بسيج برگزارشد، با سلام به روح پرفتوح شهیدان انقلاب و شهدای ترور  17 خرداد تهران گفت: امروز شاهد تحقق شعار شهردار تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب هستیم. خاطرم هست سال 90 شهردار تهران که ایده کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت را دادند، این مهم شاید باورنکردنی بود اما در سایه  مدیریت جهادی و با تدبیر شهردار تهران  مبنی بر فاینانس داخلی این ایده به تحقق پیوست.

هابيل درويشي با بیان اینکه اکنون  خطوط 3 ، 7و 8 تهران شمال و جنوب شهر را به هم متصل کرده اند، تصریح کرد: خط 7 مترو با 22کیلومتر طول امروز همزمان با میلاد باسعادت کریم اهل بیت مورد بهره برداری قرار گرفته است . این خط از مناطق قدیمی و اصیل تهران عبور می کند و عمیق ترین خط متروی تهران بوده که با تمامی خطوط مترو تقاطع دارد.

وی گفت: تامین 3هزار میلیارد تومان هزینه ساخت خط7 مترو و ماهیانه 200میلیاردتومان هزینه کار بزرگی است که در هیچ کجای کشورمان تا کنون صورت نگرفته است.

درویش با بیان اینکه در خط 7 مترو 19 پست فشار قوی نصب شده است، اظهارکرد: معتقدم ساخت مترو امروز تنها یک صنعت عمرانی نیست بلکه یک صنعت ملی است چرا که تنها 25 درصد آن عمرانی و 75درصد باقی آن صنعتی است . این خط از برق مستقیم تغذیه می شود .

وی با بیان اینکه 4 هزار میلیون مترمکعب خاک در این خط جا به جا شده است، گفت: یک میلیون تن فولاد در خط 7 مترو به کار رفته است و همه اینها به دست فرزندان شما انجام شده است .

به گفته وی در این خط 100نقطه تملک شده که این مهم در سایه حمایت شهرداران مناطق صورت گرفته است.

وی تصریح کرد:احداث خط 7 مترو کار بزرگ مدیریت شهری و برگرفته از فرهنگ ایثار و جهاد و مدیریت جهادی مدیران ، مشاوران و کارگران مترو است .

مدیرعامل مترو با بیان اینکه بیش از 8 هزار نفر کارگر در زیرزمین کار ساخت خط 7 مترو را انجام می دادند، گفت: امروز به جز ساخت خطوط مترو، مناطق جنوبی تهران راهم از نیز از نظر سستی و نشست زمین احصا کرده ایم .

درویش تصریح کرد: به ما می گویند روزهای پایانی کارتان است اما با جدیت می گوییم به خدمت کردن به مردم افتخار می کنیم  و تا روزی که در شهرداری حضور داریم در خدمت مردم و شهر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به بداخلاقی های اخیر سیاسی گفت: امروز هم 22 کیلومتر مترو به خطوط متروی تهران اضافه شد. برای کسانی که قضاوت نا صحیح می کنند می گویم ای کاش بیایید بببنید و بعد بنویسید.

وی در ادامه گفت: خط 7 مترو 3 هزار میلیاردتومان هزینه داشته است بپرسید چطور تامین شده است ؟ براساس قانون 50درصدساخت این خط را باید دولت تامین می کرد خودشان بیایند بگویند در این خط چقدر پرداخت کرده اند؟

درویش تصریح کرد: 3هزار میلیاردتومان هم هزینه خط 6 مترو، 2 هزار میلیارد تومان نیز هزینه برای خط 8 مترو است چرا کسی سوال نمی کند چرا قانون اجرا نشده و چرا دولت سهم خودش را پرداخت نکرده و نمی کند؟

وی در ادامه با بیان اینکه امروز حق و مطالبه مردم که به نظام جمهوری اسلامی رای داده اند باید محقق شود، گفت: امیدوارم دولت مطالبات مردم را پرداخت کند. 

درویشی خطاب به شهردار تهران گفت: مدیران شما 4 ماه است که هفته ای دو بار به خانواده خود سر زدند و با تلاش شبانه روزی آنها خط 7 مترو به ثمر رسیده است . خدارا شاکریم توانستیم در این ماه کار عظیمی را تحویل  مردم دهیم.

به گفته درویش خطوط  مترو ، پل و جاده نیست که بتوان تکه تکه و مقطعی به بهره برداری رساند به لطف خدا خط 7 مترو با 22 کیلومتر به شهروندان تحویل داده شده است.

تحقق اقتصاد مقاومتی با احداث خطوط مترو

 سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی مدیران جهادی این پروژه به اتمام رسیده است. اگر 22 کیلومتر تونل امروز تحویل شهروندان می شود لازم است به صورت ویژه رسانه ای شده تا توانمندی های کشور و مدیریت جهادی به شهروندان اطلاع رسانی شود .

وی گفت: قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء که در دوران دفاع مقدس فعالیت های عمرانی ، سنگرسازی و غیره برای دفاع در مقابل دشمن را برعهده داشت، پس از دوران دفاع مقدس با تدبیر سپاه و پشتیبانی مردم فعالیت های سازندگی را انجام داد. به طوری که اکنون بالغ بر 200 هزار نفر در مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء فعالیت می کنند .

عبداللهی ادامه داد: معتقدم این حجم عملیات و پروژه های عظیم نباید تنها در حد یک خبر در رسانه ها مطرح شود بلکه باید به صورت مستند سازی به شهروندان اطلاع رسانی شود .

وی گفت: در سال 95 برابر فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدشان بر اقتصاد مقاومتی 60 پروژه عمرانی بر اساس اولویت احصاء شده اند که 126 هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشتهاست. امروز خط 7 مترو پنجمین پروژه ای است که به سرانجام رسیده و مابقی پروژه ها تا پایان شهریورماه جاری به بهر برداری خواهند رسید .

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی یعنی فندانسیون کشور را در مقابل تحریم ها و تهدیدها و نیازهای کشور محکم کنیم که این مهم در ساخت خطوط مترو محقق شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به ظرفیت بالای قرارگاه در ساخت تونل و مترو آمادگی داریم در صورت تامین مالی سالانه 30 کیلومتر حفاری در تونل ها انجام دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: