جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 خرداد 1396     
مازیار حسینی در مراسم افتتاح خط 7 مترو:
با توجه به تحریم ایران سرعت ساخت مترو تهران برای دنیا قابل باور نیست

به گزارش گروهحمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز؛ با اشاره به اینکه طول کابل برق فشار قوی خط 7 مترو برابر با فاصله ارومیه تا بندر عباس است،گفت: روزی ما وارد کننده تکنولوژی بودیم اما امروز صادر کننده تکنولوژی هستیم.

 

دکتر مازیار حسینی در مراسم افتتاح خط 7 مترو که صبح امروز با حضور دکتر قالیباف شهردار محترم تهران،قناعتی عضو شورای شهر،شاکری عضو شورای شهر و تعدادی از معاونان شهرداری تهران در ایستگاه مترو بسیج برگزار شد، با اشاره به اینکه 8 هزار نفر در خط 7 مترو فعالیت داشتند،افزود:این عزیزان هم جزو مجاهدین هستند. کار در زیر زمین سخت است و دوستان شبانه روز در زیر زمین، در خاک، آب،ریزش و خطر کار کردند.

حسینی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از 100 کیلومتر مترو در شهر تهران ساخته شده است،عنوان کرد:خط 7 مترو با 22 کیلومتر و بیش از 70 ایستگاه، ساخته شده است. به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ساخت این اندازه خطوط مترو  با توجه به تحریم ایران  برای دنیا قابل باور نیست.

وی با توجه به اینکه در آینده ای نزدیک خط 8 مترو با طول 35 کیلومتر ساخته می شود، تصریح کرد: طول کابل برق فشار قوی خط 7 مترو به اندازه فاصله بین شهر ارومیه تا بندر عباس است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران 110 هزار تن ارماتور استفاده شده در خط 7 مترو معادل وزن 11 برج ایفل است. حجم خاک برداری آن برابر با حجم 3 تونل رسالت و میزان بتن آن 3 برابر بتن مصرفی در برج میلاد است.

حسینی با اشاره به اینکه شهر تهران کاسه ای است که آبرفت در زیر آن جمع شده است،گفت:سطح آب زیر زمینی در برخی از نقاط تهران بسیار بالاست و یکی از بدترین مناطق از این نظر مولوی بود. ما در شرایطی کار کردیم که خاک بسیار ناپایدار بود و افتخار ما این است که تمام این کارها توسط ایرانی ها انجام شده است. ما روزی وارد کننده تکنولوژی بودیم و امروز صادر کننده تکنولوژی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در پروژه خط 7 کاری کاملا تیمی را تجربه کردیم،گفت:اوج هنر شهردار تهران این بود که شهرداری را به یک تیم تبدیل کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سال 95 را از لحاظ اقتصادی،سخت دانست و افزود: شهرداری تهران در سال 95، 4 هزار میلیارد تومان تزریق نقدینگی در مترو داشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: