جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 اسفند 1392     
آرم طرح ترافیک سال 93 رونمایی شد

به گزارش شهرداری نیوز ، قائم مقام معاونت حمل و نفل و ترافیک شهرداری تهران در برنامه خبری رونمایی آرم طرح ترافیک سال 93 با اشاره به اینکه آلودگی هوا و ترافیک دو مشکل بزرگ تهرانی ها به شمار می رود اظهار داشت : وضعیت ترافیک و خودروهایی که در شهر تردد دارند ، باعث بوجود آمدن وضعیت اسفناک آلودگی هوا در تهران شده است لذا شهرداری نیز در برنامه 5 ساله خود این دو معضل را مورد بررسی قرار داده است .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، حجت الله بهروز در برنامه مذکور عنوان کرد : سیاست گذاری در بخش حمل و نقل به گونه ای صورت گرفته که در کاهش آلودگی هوا موثر واقع شود و بتوان در این راستا سهم استفاده از حملو نقل شخصی را در سفرهای شهری به حداقل رسانید که این امر نیز جز با توسعه حمل و نقل عمومی امکان پذیر نخواهد بود .

وی در  ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهروندان تهرانی در سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته اند تصریح کرد : در چند سال گذشته حمل و نقل ریلی و اتوبوسی با پتانسیل های شهرداری تهران و بدون حمایت دولت توسعه یافته است .

به گفته وی خوشبختانه در توافقات و تعاملاتی که هم اکنون در این حوزه بوجود آمده است تغییراتی عمده رخ داده و رویکردهای امیدوارکننده ای در این خصوص ایجاد شده است و راه حل های پیشنهادی شهرداری تهران در برنامه های دولت قرار گرفته است لذا انتظار می رود از این امر به نحو احسنت حمایت شود .

قائم مقام معاونت حمل و نفل و ترافیک شهرداری تهران افزود : البته لازم به ذکر است که سرمایه گذاری مناسب در بخش حمل و نقل عمومی مهمترین عامل در تحقق اهداف خواهد بود .

بهروز در ادامه با اشاره به اینکه کاهش آلاینده های زیست محیطی در محدوده مرکزی شهر تهران در برنامه  های شهرداری این شهر گنجانده شده است خاطر نشان کرد : مصوبه های شورای شهر و شورای ترافیک در سال جاری ، گام هایی در تحقق این اهداف است .

وی در خصوص معاینه فنی خودروهایی که خواهان دریافت آرم طرح ترافیک هستند اذعان داشت : کلیه خودروهای متقاضی آرم طرح ترافیک باید دارای برگه معاینه فنی باشند لذا به منظور ورود اطلاعات آنها به بانک اطلاعاتی شهرداری برای دریافت این آرم خودروهایی که دارای مجوز معاینه فنی از سایر شهرها هستند مجددا می توانند به صورت رایگان در مراکز معاینه فنی تهران مورد بررسی قرار گیرند .

قائم مقام معاونت حمل و نفل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این مطلب که موتورسیکلت های برقی جایگزین موتورسیکلت های بنزینی خواهند شد ، افزود : خودروهای هیبریدی و برقی نیز می توانند بدون پرداخت هزینه وارد محدوده طرح ترافیک شوند البته شهرداری تهران برای توسعه این امر نیز طرح هایی را در دست تدوین دارد .

مهندس بهروز از کاهش تعداد آرم های طرح ترافیک سالیانه و افزایش آرم های روزانه به عنوان اقدامی عادلانه برای استفاده یکسان شهروندان از محدوده مرکزی شهر یاد کرد و گفت : در حال حاضر 40 هزار آرم طرح ترافیک به صورت روزانه به متقاضیان تعلق می گیرد . امید می رود در آینده کلیه آرم های طرح ترافیک به صورت روزانه توزیع شود .

وی به کنترل خودروهای دارای آرم طرح ترافیک توسط دوربین ها اشاره و تصریح کرد : با توجه به تکنولوژی های پیشرفته امروزه ، وعده های شهرداری تهران مبنی برعدم چاپ طرح ترافیک تا کنون محقق نشده است  زیرا نظارت با روش های سنتی همچنان انجام می گیرد هرچند مبنای اصلی در خصوص ورود به طرح ترافیک ، دوربین های به کار گرفته شده در ورودی محدوده اصلی طرح هستند اما تردد در محدوده اضطرار همچنان به صورت سنتی انجام می پذیرد .

به گفته وی در آینده در راستای کنترل خودروهای متقاضی تردد در محدوده طرح ترافیک به لحاظ وضعیت زیست محیطی با استفاده از سیستم های هوشمند اقدامات مهمی صورت خواهد گرفت .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: