جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 خرداد 1396     
ایستگاه های سیار سلامت در مساجد شمال تهران برپا شد

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛ایستگاه های سیار سلامت محور در ماه مبارک رمضان با هدف خدمات رسانی پزشکی به شهروندان در بیش از 100 مسجد شمال تهران دایر شد.

 

سودابه سوداگر مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه های اجرایی خانه های سلامت ویژه ماه مبارک رمضان با استفاده از ظرفیت مساجد در ارائه خدمات سلامت به شهروندان و با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه ، توجه بیشتر شهروندان به سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی، تقویت نقش اعضای کانون خادمین سلامت مساجد در سطح محله ، ارتقاء حس همدلی و نوع دوستی در بین شهروندان با برپایی ایستگاه های اهدای خون و سفره های افطاری به محوریت مساجد سطح منطقه بر پا شده است.

وی گفت: این اقدامات در 5 بخش شامل اقدامات بهداشتی ، ایمنی و پیشگیری از حوادث در مساجد، اجرای طرح سلامت در ضیافت، ایجاد تسهیلات لازم جهت اعزام داوطلبین اهدای خون به پایگاهها ی ثابت انتقال خون توسط محلات .برگزاری مراسم افطاری در محلات کم برخوردار سطح منطقه و بازدید از منازل سالمندان و معلولان منتخب با اولویت افراد نیازمند و کم برخوردار از 6 خرداد ماه تا 4 تیرماه اجرا می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح سلامت در ضیافت با برپایی ایستگاه های سیار ارائه خدمات سلامت محور در 100 مسجد در سطح منطقه و ارائه خدمات مشاوره روان شناسی ، تغذیه و طب اسلامی، پزشکی ، برگزاری مسابقات سلامت، غربالگری فشار خون، تهیه وتوزیع اقلام آموزشی با محوریت ماه مبارک رمضان، برگزاری کارگاه های آموزشی سلامت محور از قبیل آموزش مهارت های زندگی، بهداشت فردی و گروهی، نقش آموزه های دینی در ارتقای سلامت و ... ، سخنرانی آموزشی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء ، فعالیت های ویژه برای کودکان شامل قصه گویی- نقاشی- مسابقه و ... اجرا می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: