جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 خرداد 1396     
۱۰ جاده شگفت‌انگیز جهان برای رانندگی +عکس

جاده‌ها نقش بسیار مهمی در سفر برای رانندگان و سرنشینان خودرو بازی می‌کنند علاوه بر اینکه یک جاده باید از ایمنی خوبی برخور‌دار باشد داشتن مناظر زیبا و جذاب نیز برا ارزش‌های یک جاده می‌افزاید جاده ها همچنین نماد پیشرفت و صنعت یک کشور نیز بحساب می‌آیند.

جاده های زیبا و بزرگ +عکس

سرویس عکس و فیلم فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: جاده‌ها نقش بسیار مهمی در سفر برای رانندگان و سرنشینان خودرو بازی می‌کنند علاوه بر اینکه یک جاده باید از ایمنی خوبی برخور‌دار باشد داشتن مناظر زیبا و جذاب نیز برا ارزش‌های یک جاده می‌افزاید جاده ها همچنین نماد پیشرفت و صنعت یک کشور نیز بحساب می‌آیند هرکشوری ساختار جاده‌ای گسترده‌تر و بزرگتر داشته باشد این خود نمادی از عظمت و بزرگی آن کشور است. در این گزارش شما را با ۱۰ جاده بزرگ ودیدنی دنیا اشنا می‌کنیم که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
 
Big Sur
 
بزرگراهی با نام مستعار Big Sur
 
بزرگ راه Big Sur که در کشور امریکا و در ایالات کالیفرنیا واقع شده است دو منطقه سن شمعون را به کرمل وصل می‌کند این جاده که خط ساحلی کالیفرنیا را در می‌نوردد بسیار زیبا است. از مناظر دیدنی آن می‌توان به صخره‌های خطرناک و نمایی بسیار زیبا از اقیانوس آرام اشاره کرد. در روزهای پر ترافیک این جاده سرعت ماشین‌های عبوری کاهش می‌یابد همچنین این بزرگ راه یک مسیر انحرافی به نامه جاده فرگوسن دارد که رانندگان می‌توانند در روزهای که ترافیک جاده سنگین است از آن استفاده کنند و از مناظر شگفت‌انگیز و هوای ساحلی آن لذت ببرند.
 
جاده‌ای با نام مستعار دم اژدها
 
جاده‌ای با نام مستعار دم اژدها
 
این جاده که در تنیسی ایالات متحده واقع شده است یک مسیر رویای در دل جنگ است این جاده با منحنی و پیچ های تو در تویی که دارد مشهور بوده و از سواحل اقیانوس اطلس دور می‌شود. این جاده تفرجگاه ورزش‌های جاده‌ای نیز است موتور سواران در این جاده اگر در حین رانندگی محو تماشای درختان جاده شوند بی شک خود را باید روی درختان جمع کنند و موتورشان را از روی شاخ برگ درختان پایین بکشند.
 
جاده جهنم سبزدر آلمان
 
جاده جهنم سبز در آلمان 
 
بدون شک این جاده لقب بدنام ترین جاده را به خود اختصاص داده است محلی است برای ویراژدادن و خودنمایی کردن این جاده که به صورت یک حلقه درست شده است قطری به اندازه تقریبا 21 کیلومتردارد رانندگان عشق مسابقه و سرعت، می‌توانند در روزهای غیر مسابقه با پرداخت 24 یورو در آن رانندگی کنند و از سرعت و هیجان لذت ببرند.
 
جاده White Rim Trail واقع در امریکا
 
جاده White Rim Trail واقع در امریکا 
 
لقب ترسناکترین جاده دنیا را می‌توان به این جاده که در یوتای امریکا واقع شده است داد. این جاده با لبه‌های سفید دنباله‌دار که دارد و به همین نام هم مشهور است شناخته می‌شود. شما می‌توانید در این جاده قوس‌های زیاد و دره‌های عمیق و و فلات ترسناک  را در یک نگاه ببینید فقط مراقب باشید که حواستان پرت نشود اشتبا کوچک در این جاده مساوی است با سقوط به ته دره.
 
جاده روتا 40 واقع در آرژانتین
 
جاده روتا 40 واقع در آرژانتین
 
این جاده یکی از طولانی‌ترین بزرگراه‌های جهان است که 20 پارک ملی را از طریق رشته کوه‌های آند بهم وصل می‌کند کل طول این جاده بیش از 4827 کیلومتر است این جاده از ارتفاع رعب‌آوری عبور می‌کند که اندازه آن از سطح دریا 4877 متر است شما می‌توانید از مناظر بسیار زیبا و مهیج این جاده نهایت لذت را ببرید اگر توان مسافرت در جاده‌های طولانی را ندارید توصیه می‌شود از سفر کردن در طول این مسیر طویل خودراری نمایید.
 
جاده Conor Pass واقع در ایرلند
 
جاده Conor Pass واقع در ایرلند
 
این جاده که در کشور ایرلند واقع شده است بسیار تماشایی و دیدنی است این جاده از جزیره زمردی عبور می‌کند و جنوب شبه جزیره دینگل را به براندون وصل می‌کند شهرت این جاده به شکل ماری مانند آن است که خط باریک را در منظره سبز به تصویر می‌کشد و مشاهده دریاچه در طول مسیر جلوه خاصی را به این جاده داده است. 
 
جاده اقیانوس بزرگ در استرالیا
 
جاده اقیانوس بزرگ در استرالیا
 
تصور کنید این جاده مدلی مهربانتر از جاده Big Sur" واقع در کالیفرنیا است  با این تفاوت که در نیم کره جنوبی واقع شده است.این جاده نیز مثل جاده Big Sur" با صخره ها احاطه شده است و طول تقریبی آن 243 کیلومتر است که از نوار ساحلی عبور می‌کند و طول مسیر آن که از ساحل عبور می‌کند بسیار زیبا و خاطره انگیز است.
 
جاده کوه فوجی در ژاپن
 
جاده کوه فوجی در ژاپن
 
این جاده که از نمای دور در محاصره درختان قرار دارد تا دهانه کوه فوجی ژاپن امتداد دارد برای جوانان که دنبال چنین جاده های رویای هستند توصیه می شود که در طول شب در این جاده رانندگی نکنند چون خطرات رانندگی در طول شب بخاطر محدود شدن دید خیلی زیاد می شود این جاده برای موتور سواران و رانندگان ماشین که دوست دارن کوه فوجی را خیلی زود ملاقات کنند مسیر بسیار جذاب و زیبایی را رقم می‌زند این جاده بخاطر آن معروف شده است که به بزرگ‌ترین کوه ژاپن یعنی کوه فوجی وصل می‌شود.

بزرگ راه Karakoram

بزرگ راه Karakoram 
 
بزرگ راه Karakoram چین را به پاکستان وصل می‌کند که آن را با نام بزرگراه دوستی نیز می‌شناسند این بزرگ را به طول 1287 کیلو متر است. که از رشته کوه‌های قراقروم عبور می‌کند. این جاده یکی از مرتفع ترین جاده‌های آسفالته جهان بحساب می‌آید که مدت ساخت آن 27 سال به طول انجامید. این جاده نمونه روماتیک جاده باستانی ابریشم است همچنین این جاده از مناطق متروکی چون ابوت آباد گذر می کند که مرگ اسامه بن لادن در این منطقه رقم خورد.
 
 جاده Stelvio Pass واقع در ایتالیا
 
جاده Stelvio Pass واقع در ایتالیا
 
این جاده که در 2743 متری ارتفاعات کوههای آلپ واقع شده است بسیار پر پیچ خم و دلهره آور است این جاده مخصوص رانندگان، موتورسواران و دوچرخه سوارانی هست که دنبال ماجراجویی هستند این جاده نمونه یک جاده سخت است که برای ساخت آن هزینه و زمان بسیار زیادی صرف شده است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: