جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 خرداد 1396     
تدابیر شهرداری منطقه 7 در بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل (ره)

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهرداری منطقه 7 با افتخار در بیست و هشتمین مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به زائرین حرم مطهر امام خمینی(ره) در ماه بهار قرآن همچون سنوات گذشته، خدمات ارزنده ای را ارائه خواهد کرد.

 

دکتر سعید طلوعی شهردار منطقه ضمن تبریک ماه تولی و تبری، سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب را فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج اندیشه های آن امام راحل (ره) و انتقال آرمان های ایشان به جهانیان دانست، و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، یک ضرورت مهم برای تثبیت نظام اسلامی و تداوم حرکت انقلابی در جامعه است.

وی تصریح کرد: استقامت و پایداری انقلاب اسلامی ایران و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را مدیون تفکر و اندیشه های امام راحل (ره) هستیم و باید در پاسداری از این دستاوردها و ارزش‌ها تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.

به گفته ی شهردار منطقه 7 تقارن ایام رحلت امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان، زمان بسیار مناسبی است تا به‌دور از هر تعلق‌خاطر و گرایش بر اساس آموزه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که تأکید داشتند «انقلاب اسلامی در دنیا بی نام امام(ره) شناخته نمی‌شود»، بتوانیم این معرف انقلاب اسلامی را به مردم و نسل جدید معرفی کنیم که این یکی از رسالت‌ها و تکالیف ما نسبت به امام و خون شهدا است.

دکتر طلوعی یادآور شد: امسال می بایست ضمن در خور بودن برنامه ریزی ها با این ماه پرفضیلت و قیام پانزدهم خرداد، نسبت به مسائل محتوایی توجه ویژه ای داشته تا بتوانیم احیاگر تفکر امام در این ایام و روزها باشیم. که با توجه به نقش محوری شهرداری، انتظار است همه توانایی و امکانات خود را برای تحقق این مهم به کار گیریم.

وی افزود: منطقه 7 همچون سال های گذشته، وظیفه آماده سازی پهنه شرقی حرم مطهر امام راحل (ره) را به عهده دارد و این فعالیت را در دستور کار کلیه معاونت های خود قرار داده است.

دکتر طلوعی در تشریح فعالیت های معاونت امور شهری و محیط زیست منطقه به اقداماتی از جمله بازپیرایی فضاهای سبز، واکاوی، علف کشی روزانه، رفت و روب، جمع آوری خاک و نخاله، نصب و تخلیه مخازن زباله و ساماندهی المان های شهری در پهنه مربوطه اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با ماه مبارک رمضان و اجرای برنامه ها در عصر، تمهیدات ویژه ای برای تأمین روشنایی حرم مطهر اندیشیده شده که با فعالیت شبانه روزی نیروهای خدوم معاونت خدمات شهری در حال آماده سازی و خدمت رسانی به زائرین است.

شهردار منطقه 7 گفت: جانمایی کانکس بازیافت با هدف فرهنگ سازی بازیافت مواد از مبدا در میان زائرین و همچنین مدیریت پسماند و پاکسازی محل های عبور و مرور از مواد بازیافتی نیز از دیگر اقدامات این معاونت است.

مدیریت ارشد شهرداری منطقه 7 در بخشی دیگر به اجرای برنامه های متنوع معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه در روز سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: هویت بخشی سیمای شهر با جملات فاخر امام خمینی (ره) در سطح منطقه، برگزاری نشست های معرفتی با محوریت گفتمان امام راحل در مساجد منطقه، اجرای مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی در محلات شهر تهران، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر در مراکز فرهنگی سطح منطقه، اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت تاثیر قیام پانزده خرداد بر فرآیند پیروزی انقلاب و برپایی غرفه های پردیس فرهنگی قرآنی امام مستضعفین در حرم مطهر از قبل افطار تا ساعت 24 نیز از فعالیت های نیروهای پرتلاش معاونت اجتماعی و فرهنگی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: