جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 خرداد 1396     
اجرای طرح کمپین ضیافت سبز در منطقه 19 به مناسبت هفته محیط زیست

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 19 از اجرای طرح کمپین ضیافت سبز توسط فعالان و اعضای کانونهای محیط زیست محلات به مناسبت هفته محیط زیست خبر داد.

 پیمان قربانی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با هفته محیط زیست و نیز برگزاری ضیافت های سحری و افطاری در این ماه مبارک اظهار کرد: در همین راستا کمپین ضیافت سبز با هدف گزاری بر پنج محور اصلی توسط فعالان و اعضای کانونهای محیط زیست محلات برگزار می شود.

جایگزینی ظروف چند بار مصرف به جای ظروف یکبار مصرف به منظور کاهش تولید پسماندهای حاصل از ظروف یکبار مصرف در هیئات و مساجد، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی برای خوراکی های داغ به دلیل ایجاد مخاطرات بهداشتی شدید (در صورت نیاز استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی) و استفاده از کیسه های پارچه ای برای نان به جای کیسه های پلاستیکی از جمله محورهای این کمپین هستند.

علاوه براین جمع آوری و تفکیک پسماندهای خشک و تر پس از هر مراسم و جلوگیری از انباشت پسماندها در خیابانها و انهار به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و گرفتگی انهار از دیگر اهداف کمپین ضیافت سبز محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند برای پیوستن به این کمپین ضمن اشتراک عکسهای مشارکت خود در کمپین با هشتگ #ضیافت_سبز در شبکه های اجتماعی دوستانشان را نیز به این مشارکت زیبا دعوت کنند.

قربانی در ادامه فعالیتهای مناسبتی هفته محیط زیست به توزیع کیسه های پارچه ای در نانوایی ها اشاره و تصریح کرد: پیرو تشکیل کانونهای محیط زیست در محلات، جمعی از اعضای این کانونها که از دوست داران محیط زیست هستند با هماهنگی اداره محیط زیست اقدام به اجرای طرح نانوایی سبز کرده اند.

طی این طرح کیسه های پارچه ای به منظور ایجاد فرهنگ حفاظت از محیط پیرامونی جایگزین کیسه های پلاستیکی می شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: