جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 11 خرداد 1396     
تسهیلات ترافیکی پایتخت ویژه مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از آمادگی صددرصدی پلیس راهور برای پوشش ترافیکی مراسم باشکوه سالگرد ارتحال امام راحل (ره) در 14 خرداد خبر داد.

 

سرهنگ حسن عابدی در جمع خبرنگاران، با تشریح طرح ها و محدودیت های ترا فیکی گفت: برای هماهنگی و جلوگیری از بی نظمی تردد کاروانهای اعزامی ،محل پارک اتوبوس ها درقالب پارکینگ های مختلف دسته بندی شده است.

سرهنگ عابدی افزود: پارکینگ شماره 2و3 واقع درمحل پارکینگهای داخلی و معابر بین قطعات بهشت زهرا (س) ویژه پارک خودروهای شخصی است.

وی گفت:پارکینگ شماره 4 واقع در پارکینگ متروی شاهد ، برای پارک موتورسیکلتها و مینی بوس های شرکت واحد اتوبوسرانی اختصاص یافته است.

سرهنگ عابدی افزود:پارکینگ شماره 5و 10 واقع درضلع شمالی و شمال شرقی حرم امام خمینی (ره) و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوسهای ورودی از شهر تهران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ شماره 6 واقع در ضلع شمال حرم مطهر مقابل بخشداری شهر آفتاب برای پارک اتوبوسهای شرکت واحد اختصاص یافته است گفت: پارکینگ شماره 8 واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس (روبروی حرم مطهر) برای پارک اتوبوسهای استان های سمنان ، اصفهان، مرکزی ، قم، البرز و سپاه سید الشهدای حوزه غرب تهران اختصاص دارد.

سرهنگ عابدی به مسیرهای ورود به پارکینگ ها اشاره کرد و افزود: اتوبوسهای سپاه سیدالشهدای حوزه شرق تهران و شرکت واحد که قصد ورود به پارکینگهای شماره 5و6 را دارند باید از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع خانی وارد بزرگراه شهید هاشمی شوند و بعد از پل امام علی (ع) از خیابان انبار اخلاقی به سمت بخشداری آفتاب هدایت و وارد پارکینگ مربوط شوند.

وی گفت: اتوبوسهای شرکت واحد از طریق محور آزادگان ، پل شهید صنیع خانی نرسیده به پل سرلشگر صالحی از طریق جاده مزرعه وارد پارکینگ شماره 6 می شوند.

سرهنگ عابدی افزود: اتوبوس هایی که قصد ورود به پارکینگ شماره 8 را دارند باید از مسیر غرب به شرق آزادگان وارد فرعی مرتضی گرد (شهرک شهید آوینی) شده و با توجه به تابلوها و علائم راهنما وارد پارکینگ مربوطه شوند.

وی گفت: اتوبوس هایی که از اسلامشهر و رباط کریم به سمت این پارکینگ حرکت می کنند می بایست از طریق جاده میان آباد به این پارکینگ دسترسی داشته باشند و زائران استان البرز می توانند ازغرب به شرق آزادگان حرکت و از لاین کندرو وارد شهرک مرتضی گرد شده و پس از طی مسیر در ادامه با تابلوهای هدایت مسیراز سه راه حسین آباد به پارکینگ مد نظر وارد شوند.

سرهنگ عابدی افزود:  از استان سمنان برای ورود می بایست مسیر شرق به غرب آزادگان ، پل شهید صنیع خانی به سمت جنوب را طی کند و در ادامه از راستگرد شهید هاشمی به بلوار علامه عسگری وارد و بعد از پل حرم وارد پارکینگ مربوط که مختص استانهای سمنان و البرز است ؛ شود.

وی گفت: استانهای قم ، اصفهان و مرکزی که از مسیر جنوب به شمال آزاد راه قم - تهران حرکت می کنند می توانند پس از عبور از پل حسن آباد از طریق زیر گذر کهریزک وارد جاده نمایشگاه شده و در نهایت وارد پارکینگ شماره 8 شوند.

سرهنگ عابدی افزود: هنگام تخلیه پارکینگ ها در پایان مراسم برای حفظ نظم و تسهیل در خروج شرکت کنندگان از پارکینگ ها، وسائط نقلیه برابر بنرهای منصوب در محل های خروجی به سمت محورهای مورد نظر حرکت کنند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ممنوعیت های تردد را نیز به شرح ذیل تشریح کرد.

سرهنگ عابدی گفت: از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 14 خرداد تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد همه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از سه راهی حسن آباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهید هاشمی و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان به جنوب تا جاده قدیم و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: وسایل حمل و نقل سنگین می توانند از جاده حسن آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین برای تردد به سمت قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه و سلفچگان و در نهایت جاده قم حرکت کنند.

سرهنگ عابدی گفت: از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 14 خرداد تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضع معابر، تردد همه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائران از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقرشهر تا بزرگراه خلیج فارس (تهران - قم) ممنوع است.

وی افزود: از ساعت 13 روز 14 خرداد در مسیر جنوب به شمال آزاد راه قم - تهران به استثنای اتوبوس های زائران قم - اصفهان و مرکزی اعمال محدودیت شده و خودرو ها از پل حسن آباد به سمت جاده قدیم قم و در نهایت تهران ادامه مسیر خواهند داد.

سرهنگ عابدی گفت: تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاد راه تهران - قم ، شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران - قم ، مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد؛ اما در شرایط بحران احتمالی و حسب تشخیص رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت ترافیکی در محور نامبرده اعمال می شود و ضمن ممنوعیت تردد در مسیر مذکور وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت می شوند.

وی افزود: تاکسی های فرودگاه امام خمینی (ره) می بایستی در زمان اجرای محدودیت در روز یکشنبه  14 خرداد تا پایان مراسم از مسیر آزاد راه تهران - ساوه تردد کنند.

سرهنگ عابدی گفت: اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق ( جاده سایت) و ادامه مسیر از باقر شهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران ، اعمال محدودیت از دوربرگردان سالمندان برای جلوگیری از تردد کامیون ها در صورت لزوم و اعلام رده فرماندهی به عهده منطقه 12 است.

وی به ممنوعیت های توقف نیز اشاره کرد و افزود: از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 14 خرداد تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر،  ممنوعیت توقف در معابرمختلف اعمال می شود.

سرهنگ عابدی گفت: هرگونه توقف در بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر ممنوع است و وسایل نقلیه در مدخل های ورودی ، خروجی و خیابانهای فرعی منتهی به پارکینگ ها و نیز خیابان های اصلی محوطه بهشت زهرا (س) با ممنوعیت توقف مواجه هستند.

وی افزود: توقف اتوبوس های شرکت واحد در بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر نیز ممنوع است.

سرهنگ عابدی گفت: برابر هماهنگی های انجام شده چنانچه پارکینگ ضلع شمال حرم به لحاظ امنیتی بایستی خالی از خودرو باشد از ابتدای مراسم عوامل انتظامی اجازه ورود نخواهند داد اما در غیراین صورت راهور هیچگونه مسئولیتی برای پاکسازی پارکینگ ضلع شمالی حرم را عهده دار نیست.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین ، توقف وسایط نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقر شهر تا پل حرم (خلیج فارس) را ممنوع اعلام کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: