جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 خرداد 1396     
مسیر دستیابی به اشتغال پایدار در صنعت خودرو :
قانون گذار و مجری برای جلب رضایت مشتریان دست در دست هم می دهند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است باید امروز تمام دست اندرکاران حوزه صنعت خودرو از قانون گذار و مجری دست به دست هم داده تا با ارتقاء و تنوع در تولید رضایتمندی مشتریان داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت حاصل شود.

 

رضا علیزاده اظهار داشت : تا زمانی که  خودروسازان احساس نکنند رقابت آزادی در این عرصه ایجاد شده ، روند تولید و کیفیت ها به همین نحو کنونی ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به نقش توسعه استاندارد خودرویی در کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی پرداخت و گفت : با این اقدام دولت در افزایش استانداردها می توان شاهد ارتقاء کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی بود.

وی در ادامه به تاثیر استفاده از برخی از قطعات در روند کیفیت خودروهای داخلی پرداخت و اظهار داشت : امروز برخی شرکتهااز ضعف دستگاههای نظارتی سوء استفاده کرده و اقدام به واردات برخی اقلام بی کیفیت و کم کیفیت از جمله قطعات خودرویی می کنند که طبعا در افت کیفیت خودروها موثر است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در فضای فراهم شده در کشور خودروسازان باید در مسیر توسعه و تنوع در کیفیت و تولید گام های جدی تری بردارند ، خاطر نشان کرد : تا هنگامی که خودروسازان داخلی به طور واقعی به بخش خصوصی واگذار نشوند و شرکتها به بازار رقابت در دنیا وارد نشوند بی شک همکاری های جدید با شرکتهای خارجی نیز نتیجه چندان مثبتی را در این صنعت به دنبال نداشته و شاهد توسعه این صنعت نخواهیم بود.

نماینده ورزقان در مجلس دهم افزود : امروز در شرایطی که برای خودروسازان داخلی فراهم گردیده این صنعت  بواسطه توسعه همکاری های مشترک و جذب سرمایه گذاری خارجی ، می تواند به رشد اشتغال پایدار در کشور دست یابد.

علیزاده تاکید کرد : بی تردید با توسعه سرمایه گذاری و اهتمام خودروسازان در بخش های تحقیق و توسعه ، می توان به عنوان طراح و تولیدکننده خودرو در دنیا شناخته شوند.

وی با اشاره به اینکه توجه به تولید و کیفیت محصولات داخلی ، از اصول مهم اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد : برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باید نسبت به استفاده از تولیدات داخل در کشور فرهنگ سازی گسترده تری صورت گیرد ضمن اینکه همزمان توسعه کیفیت محصولات داخلی جزء اولویت های شرکتها قرار گیرد.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: