جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 9 خرداد 1396     
مدیر مطالعات و برنامه ریزی خدمات شهری ومحیط زیست مرکز مطالعات:
تمرکز مطالعات پژوهشی بر موضوع آلودگی هوا

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛مدیرمطالعات و برنامه‌ ریزی خدمات شهری ومحیط زیست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران از توفیق به دست آمده در انجام پروژه‌های مطالعاتی در حوزه محیط زیست و خدمات شهری خبر داد.

 

 رضا بصیری مژدهی گفت: در سال 1395 از مجموع 15 پروژه مطالعاتی در دست تهیه در این مدیریت،شمار قابل توجهی از آنها اتمام یافته و یا در شُرف اتمام می‌باشد و نتایج نهایی و کاربردی آن‌ها در قالب کتاب، دستور العمل و یا لایحهبه چاپ رسیده یا خواهد رسید.

بصیری مژدهی افزود: در سال 95 نشست‌های تخصصی درحوزه پسماند با تمرکز بر موضوع استحصال انرژی از پسماند‌های خشک و تر و هم چنین نشست تخصصی دیگری در بخش آلودگی هوای شهر تهران و معضلات و مشکلات و الزامات رفع آن با دعوت از صاحبنظران علمی، دانشجویان، و هم چنین نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه تهران برگزارشد که نتایج مطلوب و اثربخشی به همراه داشت.

مدیرمطالعاتوبرنامه‌ریزیخدماتشهریومحیطزیستمرکزمطالعات گفت: از مجموع 11 عنوان گزارش علمی(کتابچه دانشِ شهر) در سال 95 تعداد 9 گزارش در موضوعات کاربردی حوزه محیط زیست و خدمات شهری تهیه و به چاپ رسید.

بصیری مژدهی در ارتباط با تقویم کاری مدیریتخدمات شهری و محیط زیست مرکز در سال 96 عنوان کرد : 8 عنوان پروژه مطالعاتی برای سال 96 تعریف شده و شرح خدمات آن نهایی گردیده است که به زودی جهت انتخاب مجریان ذیصلاح، به فراخوان عمومیگذاشته خواهند شد.وی افزود: در سال 96 تعداد 7 گزارش علمی در حوزه های مختلف اثر گذار در حوزه خدمات شهری و محیط زیست پیش بینی شده، و همچنین در ارتباط با استفاده از تجربیات دانشگاهیان و به‌کارگیری صاحب‌نظران علمی، 4 نشست تخصصی در موضوعات آلودگی صوتی، ساختمان سبز، تنوع زیستی و راهکارهای حقوقی حفظ و توسعه فضاهای سبز خصوصی در نظر گرفته شده است.

 

مدیرمطالعات وبرنامه‌ریزی خدمات شهری ومحیط زیست مرکزمطالعات به تالیف و ترجمه4 جلد کتاببا محوریت آلودگی هوا، توان اکولوژیک و محیط زیست طبیعی اشاره و گفت: این آثاردر دستور کار تهیه در سال 96 قرار دارند و انشاالله آثار فاخری در این حوزه حاصل خواهد شد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: