جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 خرداد 1396     
آغاز مرحله دوم طرح مبارزه با آفت سفید بالک در منطقه4

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 در مرحله دوم مبارزه با آفت سفیدبالک از طرح بیولوژیک مبارزه توسط دشمنان طبیعی خبر داد و گفت: برای نخستین بار با استفاده از موجودات زنده طبیعی با آفت سفید بالک مبارزه می شود.

 

حسین سیگارودی در این باره گفت: در دومین مرحله از طرح مبارزه با این آفت، اجرای طرح بیولوژیک سفید بالک توسط دشمنان طبیعی در سطح شهر برای نخستین بار در ناحیه یک شهرداری منطقه 4 اجرا شد.

وی افزود: در طی چند سال اخیر آفت سفید بالک در سطح شهر تهران به یک معضل جدی تبدیل شده و کنترل آن یکی از اهداف مهم مدیریت شهری در شش ماهه اول سال است. از طرفی حضور شهروندان در سطح شهر باعث شده تا استفاده از سموم شیمیایی و کنترل آفت با محدودیت هایی مواجه شود.

سیگارودی افزود: در این راستا با طرحی که در شهرداری منطقه4 در حال حاضر در حال اجراست، کنترل این آفت با استفاده از دشمنان طبیعی آن انجام می شود . در این طرح از دشمنان طبیعی این آفت به عنوان مثال بالتوری که خود یک حشره است، اما توانایی تغذیه از سفید بالک ها را دارد، برای کنترل آفت استفاده می شود.

وی در پایان گفت: در صورت موفقیت این طرح، گام بزرگی در راستای حفظ و حراست محیط زیست شهرمان برداشته خواهد شد. این طرح پایلوت در محلات کاظم آباد و مهران ناحیه یک شهرداری منطقه 4 در حال اجراست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: