جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 خرداد 1396     
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:
مدیریت شهری اخیر پایتخت از مدیریت های موفق و خوش فکر کشور است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با رد برخی ادعاهای واهی مبنی بر اینکه سیاست های مدیریت شهری تهران در بیش از یک دهه گذشته غلط بوده و منجر به بروز مشکلات زیرساختی در پایتخت شده است، گفت: مدیریت شهری تهران با بهره گیری از متخصصان فنی توانسته طرح هایی را در پایتخت به اجرا در آورد که نه تنها چهره شهر را متحول کرده، بلکه سطح کیفی زندگی شهروندان را نیز ارتقا بخشیده و اصلا قابل مقایسه با گذشته نیست.

 

محمدعلی پورمختار با بیان اینکه برخی طرح ها و پروژه های به اجرا درآمده همچون راه اندازی خطوط اتوبوس تندرو یا مترو در شهر تهران توانسته بسیاری از گره هاي زندگی شهروندان را باز کند، تصریح کرد: مشکلات جامعه آن هم در حوزه شهری تنها با مدیریت توانمند گشایش می یابد، مدیریتی که امروز سبب شده چهره پایتخت به قدری متحول شود که در رده پایتخت های توسعه یافته جهان جایگاه ویژه ای داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان های کبودرآهنگ و بهار در مجلس دهم، ریشه بسیاری از مشکلات پایتخت را در مهاجرت جمعیت از شهرهای دیگر دانست و بیان کرد: توسعه شهری به وسعت تهران که بالاترین درصد مهاجرت کشور را دارد و روزانه میزان خدمتی که باید دریافت کند با رشد مواجه است، کار بسیار سخت و دشواری است. ضمن آنکه باید تاکید کنم یکی از دلایلی که در سایر شهرها همچون تهران شاهد ترقی و توسعه یافتگی نیستیم، به دلیل تفاوت نوع مدیریت های شهری آنها با مدیریت پایتخت است.

وی با اشاره به اینکه امروز تهران به منبع صادرات پروژه های شهری تبدیل شده و شهرداری تهران در میان تمامی شهرداری های سراسر کشور به عنوان صادر کننده الگوی توسعه یافتگی شهری شناخته می شود، خاطر نشان کرد: اگر نگاهی به گذشته مدیریت کلانشهر تهران بیندازیم، می بینیم که شهردار تهران توانسته تمامی دستاوردهایش را در زمانی از آن شهر تهران و شهروندانش کند که با مشکلات اقتصادی فراوان و محدودیت ها و محرومیت های داخلی و خارجی مواجه بوده است. از همین رو تاکید می کنم این توسعه یافتگی از آنجایی تحقق یافته که دکتر قالیباف مدیری به شدت خوش فکر است، به طوریکه تهران در تمام سال هایی که سایه تحریم ها بر سر کشور بود در مسیر پيشرفت حرکت کرده است.

پورمختار ساخت بزرگراه صدر و امام علی (ع) و آزادگان را از مهم ترین اقدامات شهردار تهران برای تهسیل تردد شهروندان در نقاط مختلف شهر پایتخت دانست و گفت: وقتی به پراکندگی پروژه های عمرانی تهران نگاه می کنیم می بینیم که نگاه مدیریت شهری تهران تنها محدود به مناطق مرفه نبوده است. از یک سو ساخت پل ها و زیرگذرهای غیر همسطح در مناطق جنوبی و از سوی دیگر ساخت بزرگراه ها در مبادی ورودی تهران سبب شده همه شهروندان تهرانی احساس رفاه و توجه مدیریت شهری را به خوبی لمس کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: در کنار ساخت پروژه های عمرانی شاهد توسعه فضای سبزی در تهران هستیم که فرصت گردشگری فراوانی به شهروندان تهرانی داده است. بوستان ولایت، بوستان یاس، نهج البلاغه، جوانمردان و ...  بوستان هایی هستند که سبب ارتقا شاخص فردی بهره مندی شهروندان از فضای سبز شده است. از همین رو بار دیگر تاکید می کنم تمامی این دستاوردها حاکی از آن است که مدیریت شهری تهران یک نمونه بارز و شناخته شده از مدیریت های موفق در سطح کشور است و توانسته به شکل متمایزی پایتخت را متحول کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: