جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 خرداد 1396     
در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است؛
آموزش و تقویت مشاغل خانگی در دوره اخیر مدیریت شهری

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به تقویت مشاغل خانگی در دوره اخیر مدیریت شهری گفت: بسیاری از زنان سرپرست خانوار به دلیل نگهداری از فرزند و همسر معلول امکان حضور در مراکز کوثر را ندارند. بر این اساس تلاش کردیم تا با آموزش مشاغل خانگی امکان کسب درآمد را برای افراد متقاضی فراهم آوریم.

 

فهمیه فیروزفر با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از اقدامات ستاد در راستای توانمندسازی بانوان، غربالگری مهارتی و انجام مصاحبه های حرفه ای است. طی سال های اخیر با تکیه بر اطلاعات مصاحبه ها متناسب با استعداد افراد کلاس های آموزشی را برگزار و متقاضیان کار را به بخش هایی که نیاز به نیرو داشتند، معرفی کردیم.

وی افزود: البته در این میان افرادی بوده و هستند که به دلیل شرایط خانوادگی از جمله نگهداری از همسر و فرزند معلول یا بیمار امکان حضور در خارج از خانه و مراکز کوثر را ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این بار با تاکید بر موضوع مشاغل خانگی امکان کسب درآمد را برای این دسته از بانوان و خانواده آنان فراهم آوریم.

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به اقدامات عملی در این زمینه تصریح کرد: در این خصوص به سراغ یکی از تولیدکنندگان بنام در حوزه شماره دوزی و چهل تکه دوزی که بازار کار خوبی دارد، رفتیم. روند همکاری ما با این تولیدکننده به این گونه است که شهرداری فضایی را برای آموزش حرفه مذکور در اختیار تولیدکننده قرار داده و پس از یادگیری فن بنا به تقاضای بازار سفارش کار در قالب مشاغل خانگی توسط زنان سرپرست خانوار انجام می شود.

فیروزفر در پایان گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده و در هر دوره 40 روزه 30 زن سرپرست خانوار در کلاس های آموزشی شرکت می کنند و به جرگه فعالان مشاغل خانگی می پیوندند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: