جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 خرداد 1396     
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی:
شهرداری تهران با وجود مشکلات اقتصادی که گریبان کشور را گرفته کارنامه موفقی دارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهران امروز در زمره کلانشهرهای توسعه یافته و شناخته شده در ابعاد بین المللی به حساب می آید، تاکید کرد: روند توسعه یافتگی پایتخت که ناشی از مدیریت توانمند شهری آن در بیش از یک دهه گذشته است، می تواند به الگوی مناسبی برای سایر شهرهای کشور تبدیل شود.

 

حسین مقصودی با تاکید بر اینکه امروز کشور در تنگنای مشکلات اقتصادی قرار دارد و همین کمبود و حتی نبود بودجه سبب شده بسیاری از پروژه ها در همان ابتدا مهر توقف بخورند، تصریح کرد: با وجود اینکه مدیریت شهری تهران در بیش از یک دهه گذشته با مشکلات شدید اقتصادی و عدم تخصیص بودجه مصوب از سوی دولت مواجه بوده، اما شاهد هستیم که توسعه متروی تهران امروز از مرز 100 کیلومتر گذشته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم یکی از دلایل اصلی ضعف کشور در شرایط کنونی را ناتوانی بسیاری از مدیران در حوزه مبارزه و رفع مشکلات اقتصادی خواند و گفت: حیات شهرها و اجرای پروژه های عمرانی به تخصیص بودجه متصل است. وقتی کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، ناخودآگاه شاهدیم که شهرداری ها نیز با کمبود بودجه مواجهند، اما در بیش از یک دهه گذشته شاهد هستیم که کلانشهر تهران با وجود تمامی معذوریت ها و عدم تخصیص بودجه توانسته روی ریل توسعه یافتگی حرکت کند.

وی اجرای پروژه های عمرانی در حوزه ساخت بزرگراه ها، زیرگذرها و تقاطع های غیرهمسطح شهری، ساخت پل طبقاتی صدر، تونل های رسالت، توحید و نیایش و... را از مهم ترین دستاوردهای مدیریت شهری تهران در بیش از یک دهه گذشته دانست و افزود: امروز اگر چهره تهران را با شهرهای توسعه یافته جهان مقایسه کنیم، می بینیم که در همان حد و اندازه ها ظاهر می شود. به طوری که بسیاری از پروژه های عمرانی پایتخت به قطب گردشگری کشور بدل شده است. این استقبال مردم خود گواه موفقیت مدیریت شهری پایتخت است.

مقصودی ساخت پل طبیعت و بوستان هایی همچون بوستان آب و آتش، ولایت، یاس و.. را نیز از مهم ترین اقدامات شهرداری تهران در جهت تامین رفاه شهروندی معرفی و خاطر نشان کرد: زندگی شهری نیازمند زیرساخت هایی است که سبب تامین نیازهای اولیه شهروندان شود. یکی از مهم ترین نیازهای شهروندان بهره مندی از فضای سبز و تفرجگاه ها در دل شهرهاست. موضوع مهمی که در نگاه مدیران شهری تهران مغفول واقع نشده و سبب افزایش سرانه فضای سبز پایتخت برای ساکنان و گردشگران این کلانشهر نیز شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: