جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
دولت یازدهم هنوز سهم خود را در هزینه های حمل و نقل عمومی پرداخت نکرده است

به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهرداری نیوز، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت موظف است 50 درصد از هزینه های حمل و نقل عمومی را به مترو کمک کند. البته این در حالیست که شهرداری با وجود نبود بودجه مترو کار را متوقف نکرده است.

 

محسن پیرهادی در رابطه با بودجه در نظر گرفته شده برای مترو بیان کرد: این بودجه تاکنون به میزانی نبوده که هزینه های مترو را تامین کند. امیدواریم زین پس قانون در این خصوص اجرایی شود و با توجه به نعامل خوبی که دولت یازدهم دارد این حق احقاق شود.

 عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران با بیان اینکه در سنوات گذشته دولت پیشین حق مردم تهران  را برای توسعه مترو ادا نکرده است، اظهار کرد: در دولت جدید هنوز بودجه ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده و این در حالی است که از عمر دولت جدید تنها 3 ماه می گذرد. تصور ما این است که دولت یازدهم با رویکردی که داشته، به نوعی مبادی این بوده است که به تعهدات خود عمل کرده وامیدواریم 50 درصد سهم خود را پرداخت کند.

 وی همچنین ادامه داد: گرچه تاکنون این اتفاق نیفتاده است و دولت یازدهم هم هنوز سهم خود را پرداخت نکرده است، اما ما این درخواست را داریم. ضمن اینکه رییس شورای شهر این موضوع را از مجموعه دولت پیگیری کرده تا آنها سهم خود را پرداخت کنند.

 پیرهادی با تاکید بر اینکه وظیفه و ایجاد حمل و نقل عمومی یکی از وظایف شهرداری تهران است، تصریح کرد: شهرداری  تهران با وجود نبود بودجه مترو کار را متوقف نکرده و در حوزه توسعه زیرساخت ها و مجموعه ریلی مترو کار خود را به خوبی انجام می دهد.

 وی با اشاره به وظایف وزارت کشور در رابطه با بودجه مترو خاطر نشان کرد: وزارت کشور و دولت در تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی هم در مجموعه اتوبوسرانی و هم مترو موظف به کمک رسانی است اما آن اتفاقی که باید و شاید هنوز نیفتاده و این خلع را دولت باید در اسرع وقت جبران کند.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: