جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 آبان 1393     
برنامه ای برای اشغال خانه‌ فلسطینی‎ها

باشگاه خبرنگاران: روزنامه ساندی تلگراف در گزارشی نوشت صهیونیست‌ها در یک برنامه حساب شده به یکی از پرآشوب ترین محله‌ها در بیت المقدس نقل مکان می کنند.

ساندی تلگراف در گزارشی نوشت: درحالیکه بیت المقدس بار دیگر به خشونت کشیده شده است، شهرک نشینان یهودی  در یک برنامه حساب شده به یکی از پرآشوب ترین محله ها در این نزاع نقل مکان می کنند.

ساندی تلگراف در اینترنت امروز در گزارشی نوشت: در پی جنگ خونین غزه،  با اعلام طرح توسعه شهرک سازی و ورود شهرک نشینیان اسرائیلی به شرق بیت المقدس که عمدتا فلسطینی نشین است، اعتراضات به اوج رسیده است و بسیاری می گویند آشوبهای شرق بیت المقدس نشانه شروع سومین انتفاضه قدس است.

درگیری‌ها اکنون خانه به خانه است. در نیمه شب، شهرک نشینان اسرائیلی مخفیانه وارد کوچه‌های تاریک و مخروب می شوند و به آرامی کلیدها را در قفل های زنگ زده خانه های محلی می گردانند. این خانه ها با استفاده از بودجه خارجی، کمک سازمانهای اسرائیلی، شرکتهای خارجی و دلالان خریداری شده یا با مجوز قانونی دولت از فلسطینیان گرفته و ضبط شده است.

شهرک نشینان به محض ورود به خانه‌ها درحالیکه مسلح اند،‌ در احاطه نیروهای امنیتی مجهز به تسلیحات قرار می‌گیرند و در داخل خانه سنگر می گیرند و درب ها را با تجهیزات آهنی محکم می کنند و فورا اطراف پنجره ها  میله های آهنی و سیم خاردار نصب می کنند.

در شب سی ام سپتامبر 25 واحد آپارتمانی به همین شیوه تصرف شد و 200 شهرک نشین در سیلوان مستقر شدند که بزرگترین ورود آنها به اسرائیل طی دو دهه بود. آن رویداد در اعتراضات شرق بیت المقدس و در شهر قدیمی نقش داشت که طی آن معترضان فلسطینی و  با پلیس اسرائیل درگیر شدند.

طی هفته های بعد تعداد بیشتری از شهرک نشینان در بخش های دیگری در آن ناحیه مستقر شدند. اسرائیل به تازگی طرح ساخت 500 واحد مسکونی دیگر را در یک محله یهودی نشین در شرق بیت المقدس تصویب کرد.

خرید خانه های  شرق بیت المقدس توسط اسرائیلی ها یک رویداد اتفاقی نیست که توسط افراد مستقل صورت گرفته باشد بلکه بخشی از یک تلاش هماهنگ توسط سازمانهایی با  انگیزه های ایدئولوژیکی است که هزینه خرید  املاک اعراب را می پردازند و سپس آنها را منحصرا به سکنه یهودی اجاره می دهند. هدف بیان شده این سازمان ها یهودی سازی شرق بیت المقدس است تا بدین ترتیب مانع از تقسیم این شهر در هر قرارداد صلحی با فلسطینیان در آینده شوند.

در بسیاری موارد دولت اسرائیل بطور مستقیم یا غیرمستقیم به تصاحب این خانه ها کمک می کند و مالیات دهندگان اسرائیلی با صورتحساب های فزاینده برای تامین هزینه نیروهای امنیتی مسلح برای حفاظت از شهرک نشینان مواجه اند.

از جمله دیگر فعالیت‌هایی که با همین هدف صورت می گیرد، این است که مالکان صهیونیست در دیگر بخش های بیت المقدس ترغیب می شوند که خانه هایشان را به اعراب نفروشند.

جوی آکنده از فقر، ناامیدی و خشم مفرط بر سراسر سیلوان و دیگر بخش های شرق بیت المقدس حاکم است و در آنجا حدود 80 درصد مردم زیر خط فقر به سر میبرند که به گفته انجمن حقوق مدنی در اسرائیل، بدترین رقم فقر در این ناحیه تاکنون بوده است. از دیرباز به این ناحیه هیچ توجهی نشده و درواقع فاقد هرگونه سرمایه گذاری در زیرساختارهای اصلی است.کمبود کلاس درس یک معضل فراگیر و مزمن است بطوریکه فقط 46 درصد دانش آموزان در مدارس شهری تحصیل می کنند و 40 درصد آنها به محض رسیدن به کلاس دوازدهم از تحصیل باز می مانند. وضع آموزشی در شرق بیت المقدس حتی به لحاظ تعدادکودکستانها بهیچوجه  با امکانات آموزشی وسیع در غرب بیت  المقدس قابل مقایسه نیست.

درحالیکه در غرب بیت المقدس173 مهد کودک دایر است،‌ در شرق بیت المقدس فقط ده مهدکودک وجود دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: