جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 آبان 1393     
خط ونشان پروشنکو به روس‌ها

فارس: «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین امروز، یکشنبه اعلام کرد که هرگز اجازه نخواهد داد که این کشور به خاطر زبان به دو بخش تقسیم شود و به همین دلیل زبان رسمی اوکراین، همچون گذشته، زبان اوکراینی باقی خواهد ماند.
 
به گزارش خبرگزاری «نووستی» روسیه، پروشنکو  در صفحه «فیس بوک» خود در این رابطه نوشته است: «بعد از آنکه همگی ما امسال، حوادث رخ داده در اوکراین را پشت سر گذاشتیم، اکنون دیگر هیچکس و هرگز نمی‌تواند ما را به دلیل زبان تقسیم کند. من بعنوان رئیس جمهوری هرگز اجازه نخواهم داد که چنین اتفاقی رخ دهد».

رئیس‌جمهوری اوکراین یادآور شد که مواضع وی در رابطه با زبان رسمی کشور تغییری نکرده و زبان اوکراینی، زبان رسمی باقی خواهد ماند، هرچند عده بسیار زیادی از شهروندان اوکراینی، زبان مادریشان روسی باشد.

پروشنکو روز جمعه نیز در سخنرانی در دانشگاه «تاراس شوچنکو» شهر کی‌یف تاکید کرده بود که امکان این مسئله که زبان روسی هم در اوکراین بعنوان زبان رسمی شناخته شود، کاملا منتفی است.

وی گفته بود: «ما همگی اوکراینی هستیم و تنها یک زبان داریم و آن زبان اوکراینی است و این زبان همیشه زبان رسمی کشور باقی خواهد ماند».




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: