جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 آبان 1393     
مسیرهای خطوط تندرو به لحاظ رعایت سرعت تحت کنترل است

به گزارش  گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی تهران ، در خصوص وضعیت کنترل مسیرهای ویژه BRT گفت : در زمینه کنترل مسیرهای ویژه اتوبوس های تندرو و جلوگیری از عبور وسایل نقلیه دیگر در این خطوط و کنترل سرعت در این مسیرها شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم .

مهندس پیمان سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در حال حاضر با کنترل هایی که از طرف پلیس  راهور انجام می پذیرد و همچنین با ایجاد موانعی که می توان با آن ورود و خروج را در مسیرها کنترل کرد توانسته ایم تا حدود زیادی بر شرایط امنیت مسیرهای خطوط اتوبوس تندرو کنترل داشته باشیم .

وی در ادامه افزود : خوشبختانه رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این زمینه با شرکت واحد اتوبوس رانی همکاری خوبی را به انجام رسانیده است و توانسته کنترل خوبی بر این مسیر ها اعمال کند .

سنندجی در ادامه یاد آور شد : یگان ویژه ای برای کنترل و ثبت تخلفات افرادی که وارد مسیر اتوبوس های BRT  می شوند تشکیل شده و در زمینه کنترل سرعت اتوبوس ها نیز با توجه به نصب GPS  اقدامات موثری صورت پذیرفته است.

وی در خصوص راهکارهای به کار گرفته شده در زمینه جلوگیری از تخلفاتی از این دست گفت : البته راهکار اعمال قانون و جریمه همواره در اولویت دوم ما بوده و همواره سعی کرده ایم با فرهنگ سازی و تشویق رانندگان از تخلفات جلوگیری کنیم ، همانطور که رانندگانی را در شرکت واحد داریم که به دلیل رفتار ایمن و سلامت در رانندگی مورد تشویق  شرکت واحد قرار گرفته اند .

سنندجی در خصوص اهمیت توقف درست رانندگان در ایستگاه ها برای پیاده و سوارشدن مسافران گفت: این که رانندگان  اتوبوس ها در زمان رسیدن به ایستگاه ها باید توقف کامل داشته باشند، یکی از حقوق مسلم مسافران است و در صورت مشاهده مواردی از این دست شهروندان می توانند از طریق سامانه  1888 و اعلام شماره اتوبوس مورد نظر ، مورد را به اطلاع مسئولان برسانند تا به موضوع رسیدگی شود .

وی در خاتمه خاطر نشان کرد : یکی از مواردی که همواره مورد توجه شرکت واحد اتوبوس رانی بوده ، تکریم ارباب رجوع است که در بسیاری از موارد شاهد  تاثیر آموزش ها هستیم . حال ممکن است در مورد خاصی به دلیل خرابی اتوبوس و بر هم خوردن زمان رسیدن به پایان خط ، برخی از رانندگان در طول مسیر عجله کنند و این امر باعث شود که در زمان توقف در ایستگاه رعایت زمان استاندارد برای سوار و پیاده شدن مسافر را نکنند که این موارد نیز قابل تذکر و طرح در سامانه 1888 است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: