جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 اسفند 1392     
قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۱۱۰ دلار و ۴۶ سنت معامله شد.
 
به گزارش تسنیم، در حالی که تنش ها در اوکراین بازارهای جهانی را آشفته کرده و نگرانی ها از اختلال در عرضه انرژی به اروپا را افزایش داده است، قیمت نفت برنت امروز در بالاترین سطح از زمان پایان سال گذشته باقی ماند.
قیمت نفت خام آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود نظامیان روسیه به منطقه خودمختار کریمه و تهدید آمریکا و اتحادیه اروپا به تشدید تحریم ها علیه مسکو در صورت خارج نشدن نیروهای روسیه از کریمه، به بالاترین رقم در 5 ماه و نیم گذشته رسید.
در معاملات امروز سه شنبه روندی افزایشی قیمت نفت برعکس شد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 74 سنت کاهش قیمت در برابر 110.46 دلار معامله شد. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 90 سنت کاهش به 104.02 دلار در هر بشکه رسید.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در سیدنی به رویترز گفت: «عامل حمایتی اصلی در حال حاضر وضعیت اوکراین و خطری است که متوجه تامین گاز اروپاست.»
با سقوط ارزش سهام، اوراق قرضه و روبل روسیه، مسکو روز دوشنبه هزینه مالی سنگینی را به دلیل تهاجم نظامی به اوکراین متحمل شد، زیرا سرمایه گذاران ترجیح دادند پول های خود را از بازارهای پرخطرتر نظیر بازار بورس به بازارهایی نظیر طلا و نفت انتقال دهند.
روسیه، بزرگترین تامین کننده گاز اروپا، حدود یک سوم گاز خود را از طریق اوکراین صادر می کند.
اسپونر افزود: «احتمالا توقف انتقال گاز روسیه به بقیه اروپا به نفع هیچ کسی نیست، اما این موضوع ممکن است از سوی هر یک از طرفین دعوا به عنوان اهرم چانه زنی مورد استفاده قرار گیرد.»
میشائیل ویتنر، تحلیلگر سوشیت جنراله در این باره گفت، مهمترین تاثیر این بحران می تواند تیرگی روابط بین روسیه و غرب باشد که منجر به کاهش سطح همکاری ها در زمینه های دیگر نظیر ایران و سوریه خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: