جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 آبان 1393     
اجرای طرح پایلوت تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس به پایان رسید

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،با استخراج نتایج حاصل از طرح پایلوت تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس، طراحی نقشه های اجرایی سازه های فرآیندی این پروژه آغاز شد.

طرح پایلوت تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس که این تصفیه خانه را در مقیاسی کوچکتر شبیه سازی کرده بود، به اتمام رسیده و به این ترتیب سازه های فرآیندی تصفیه خانه یادشده، براساس نتایج حاصل از آزمایش های انجام شده، وارد مراحل نهایی طراحی و آماده سازی نقشه های اجرایی شده است.

همزمان با طراحی بخش های اصلی تصفیه خانه، احداث ساختمان اداری این مجموعه در دو طبقه در دستور کار قرار گرفته و طی هفته های اخیر تا مرحله اجرای سقف طبقه اول پیشرفت کرده است. همچنین احداث خط انتقال برگشت آب که وظیفه انتقال آب موجود در مخزن دریاچه به تصفیه خانه و بازچرخانی آب را بر عهده دارد، وارد مرحله اجرایی شده است. این سیستم شامل لوله های 600 میلی متر GRP به طول 1800 متر می باشد و در مسیر حدفاصل ایستگاه پمپاژ آب در جنوب دریاچه تا تصفیه خانه اجرا خواهد شد.

البته نتایج آزمایش های مربوط به پایش کیفی آب دریاچه شهدای خلیج فارس همواره نشان دهنده آن است که میزان پارامترهای اندازه گیری شده، به شکل قابل توجهی با استانداردهای ملی موردنیاز در فضاهای با کاربری تفریحی و تفرجی مطابقت دارد. با این وجود ضرورت بهره وری و استفاده بهینه از منابع آب، احداث یک تصفیه خانه در فاز دوم این پروژه عظیم را اجتناب ناپذیر ساخته است؛ درواقع با برخورداری از چنین ظرفیتی می توان در ماه هایی که امکان آبگیری از رودخانه کن فراهم نیست، آب موجود در مخزن دریاچه را با استفاده از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال برگشت آب، به تصفیه خانه رساند و برای استفاده مجدد در دریاچه احیا کرد.

نتایج حاصل از طرح پایلوت تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس، علاوه بر تعیین ظرفیت این تصفیه خانه، شامل جزئیات دیگری همچون نوع و میزان مواد افزودنی در جهت اصلاح و بهبود کیفیت آب می باشد. بر این اساس قرار است تصفیه خانه مذکور با ظرفیت تصفیه 400 لیتر آب بر ثانیه طراحی و اجرا شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: