جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 آبان 1393     
خط قرمزهای پلیس در طرح زمستانه

ایسنا: سردار اسکندر مومنی در جلسه کمیته بررسی و هماهنگی طرح‌های زمستانی و جمع‌بندی عملکرد پلیس اظهار کرد: یکی ازعلل کاهش آمار تصادفات وارد کردن متغیرهای جدید نظیر همین دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها بوده که برای نصب این تجهیزات در حوزه درون‌شهری با وزارت کشور تفاهم‌نامه‌ای در آینده نزدیک خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس راهور از نوزدهم آذرماه آغاز و تا 25 اسفند ادامه دارد، افزود: البته در صورتی که شاهد تغییر در شرایط جوی باشیم این آمادگی را داریم تا این طرح را یک هفته جلوتر یعنی از تاریخ دوازدهم آذرماه اجرا کنیم.

خط قرمزهای پلیس در طرح زمستانه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تجهیز خودرو به تجهیزات زمستانی نظیر (زنجیر چرخ، رعایت فاصله طولی مناسب و رعایت سرعت مطمئنه) را اولویت ویژه پلیس در اجرای طرح زمستانه اعلام کرد و افزود: در صورتی که این سه مولفه رعایت نشود، قطعا ماموران پلیس با افراد خاطی برخورد خواهند کرد. ضمن اینکه این سه عامل نقش زیادی در بروز تصادفات به ویژه در نیمه دوم سال و زمستان داشته‌ است.

مومنی ادامه داد: برخی از رانندگان گمان می‌کنند منظور از سرعت مطمئنه همان سرعتی است که در جاده‌ها بر روی تابلوها نصب شده اما سرعتی که مثلا در جاده‌ای نوشته می‌شود 110 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت مجاز است و سرعت مطمئنه در شرایط زمانی، شرایط دید و شرایط جوی مختلف متفاوت است که باید در حوزه اطلاع‌رسانی و عملیات این موضوعات در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به استان‌های دارای بیشترین تصادفات خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد تا اولویت استقرار با استان‌های دارای بیشترین تصادفات و تلفات رانندگی باشد. بنابراین با توجه به اینکه بیشترین حجم تصادفات در استان‌های کرمان، خراسان رضوی، اصفهان و... بوده است، استقرارها نیز در این استان‌ها بیشتر خواهد بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ادامه داد: همچنین در پاسگاه‌ها و محدوده‌هایی که بیشترین تصادفات در آن رخ داده است نیز استقرار ویژه‌ای خواهیم داشت.

اجازه نمی‌دهیم عده‌ای امنیت جاده را به خطر بیندازند

مومنی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد عده‌ای از افراد بی توجه امنیت جاده را به خطر بیندازند، افزود: کاهش 5.9 درصدی تلفات حوادث رانندگی در شش ماهه نخست امسال و کاهش پیاپی آن در سال‌های اخیر از عزم پلیس در این خصوص حکایت دارد.

عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز بیشترین علت تصادفات خودروهای عمومی

وی در حاشیه این جلسه درباره تصادفات وسایل نقلیه عمومی و علت اینکه گفته می‌شود در زمستان گذشته این آمار افزایش داشته است، به ایسنا گفت: در طرح زمستانه پارسال آمار تصادفات وسایل نقلیه عمومی افزایش داشت که برای امسال برنامه‌ریزی کردیم تا این آمار نیز کاهش پیدا کند. بیشتر علت این تصادفات ابتدا عدم توجه به جلو و سپس سرعت غیرمجاز رانندگان این وسایل بوده است.

پاسخ به ادعای خاموش بودن دوربین‌ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره این ادعا که گفته می‌شود دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها بعضا خاموش و غیرفعال بودند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد. طبق تفاهم‌نامه‌ای که اواخر سال قبل با وزارت راه امضا کنیم، بنا شده که 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز شوند که تاکنون 4 هزار کیلومتر آن اجرایی شده است.

مومنی با اعلام شماره تلفن 120 افزود: رانندگان و مسافران می‌توانند برای اطلاع از وضعیت جاده‌ها و همین‌طور امدادرسانی با حوادث احتمالی با این شماره تماس بگیرند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: