جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 آبان 1393     
جزئیات اصلاحات جدید اقتصادی دولت

مهر: محمد نهاوندیان امروز شنبه در مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق در تهران در تشریح مهم‌ترین سیاست‌های اصلاحات اقتصادی در ادامه فعالیت دولت تدبیر و امید، گفت: در شرایط فعلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت، انتقال موقعیت فعلی اقتصاد ایران از اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی به اقتصاد مبتنی بر فناوری و سپس اقتصاد مبتنی بر نوآوری است. تحقق این هدف بزرگ اقتصادی تنها با اجرای شعار "کاهش اتکا به درآمدهای نفتی" حاصل نخواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اعلام اینکه ایجاد شرایطی برای رشد پایدار، اشتغال مولد و توسعه مطمئن اقتصادی مهم‌ترین استراتژی و برنامه دولت است، تصریح کرد: بر این اساس، صنعت برق می‌تواند یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای تحقق اهداف کلان اقتصادی دولت را فراهم کند.

نهاوندیان در تشریح مهم‌ترین سیاست‌های اصلاحات جدید اقتصادی دولت، توضیح داد: اصلاح محیط اقتصادی با کاهش فکر سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی‌پذیر شدن شرایط اقتصادی کشور، مهم‌ترین دستاوردی است که دولت یازدهم در طول بیش از یک سال گذشته تاکنون به آن دست یافته است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون قدرت برنامه‌ریزی به اقتصاد ایران بازگشته است، از وجود آرامش در بازار و اقتصاد کشور، کاهش تورم، کاهش التهابات هیجانی اقتصاد و افزایش استقبال از سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و خارجی به عنوان دیگر دستاوردهای اصلاحات اقتصادی در کشور نام برد.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه خروج اقتصاد از شرایط رکود و ایجاد انضباط مالی و پولی کشور از دیگر اهداف کلان اقتصادی دولت است، تاکید کرد: در کنار این مسائل، توسعه مناسبات بین‌المللی به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گشایش اعتبارات بانکی و مالی توسط بانک‌های معتبر جهان، حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار خارجی از دیگر اهداف اصلاحات اقتصادی دولت است.

وی با بیان اینکه صنعت برق ایران باید به هاب انرژی منطقه خاورمیانه تبدیل شود، خاطر نشان کرد: قطعا استفاده از ابزار دیپلماسی انرژی، تامین کمبود منابع مالی و اعتبارات وزارت نیرو توسط دولت و کاهش تبعات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می تواند از مهم‌ترین راهکارها برای تحقق اهداف صنعت برق در کشور باشد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه هم‌اکنون کل شهرها و روستاهای پرجمعیت کشور تحت پوشش برق قرار گرفته‌اند و باید ایران به فکر برق‌رسانی به کشورهای همسایه همچون افغانستان، تاجیکستان و عراق باشد، اظهار داشت: قطعا توسعه صنعت برق منجر به ایجاد امنیت پایدار و مطمئن در سطح ایران و منطقه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران در کنار هفت کشور دیگر جهان از توانایی طراحی، ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق برخوردار است، بیان کرد: در کنار ساخت و توسعه شبکه تولید، انتقال و توزیع برق باید افزایش بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی هم در دستور کار قرار بگیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: