جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 آبان 1393     
تنها با تحقق بودجه ای دولت شهروندان در بحث حمل و نقل عمومی با تحول عظیم مواجه خواهند بود

به گزارش  گروه پارلمانی شهرداری نیوز ؛ سید شریف حسینی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران گفت : لازم است تا خودروهای عمومی به دلیل استفاده روزانه شهروندان و استفاده بیش از اندازه در طول مدت روز ، از کیفیت بیشتری برخوردار باشند .

حسینی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : خودروهای عمومی به دلیل استفاده تعداد زیادی از شهروندان در ساعات  زیادی  از روز نیاز به  دارا بودن سطح مناسبی از ایمنی و کیفیت هستند .

وی در ادامه افزود : در حال حاضر وضعیت حمل و نقل عمومی به دلیل وجود برخی از مشکلات در ناوگان کمتر مورد رغبت افرادی است که خودرو شخصی دارند. ما شاهدیم که مردم به دلیل وجود برخی مشکلات در ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله ؛ عدم کیفیت و شلوغی ، معطلی های زیاد ، نداشتن سیستم تهویه و خنک کننده و راحت نبودن صندلی ها به سراغ استفاده از خودرو شخصی خود می روند.

حسینی با اشاره به نقش و اهمیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی برای استفاده از آن بیان داشت : باید به نقش و جایگاه  آموزش و فرهنگ سازی اهمیت داد و ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را بر اساس نیاز های مردم افزایش داد .

وی در ادامه افزود : گمان ما این است که پرداختن به توسعه کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار پر اهمیت تر و جدی تر از توجه به کیفیت خودروهای شخصی است .

حسینی با اشاره به اهمیت ایمنی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی گفت : به دلیل استفاده تعداد زیادی از شهروندان از خودرو های عمومی ، موضوع ایمنی این خودروها بسیار پر اهمیت بوده چرا که خطر وقوع تصادفات به دلیل عدم کیفیت خودرو های عمومی بالا می رود و منجر به تصادفات خواهد شد .

وی در ادامه افزود : اگر می خواهیم شاهد تحولی بزرگ در بحث حمل و نقل عمومی باشیم ، نیازمند تحقق بودجه ای برای توسعه و نوسازی این  ناوگان هستیم . اگر اتوبوس نو آوردیم و مردم از اتوبوس نو استفاده نکردند آنوقت باید ببینیم که چه کاری در موضوع فرهنگی انجام نشده است ...

حسینی در خاتمه خاطر نشان کرد: باید روی فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی کار کرد و در طول یک پروسه چند ساله پتانسیل ها و توانمندی ها را مورد ارزیابی قرار داد. ضمن اینکه لازم است تا اعتبارات لازم از جانب دولت به شهرداری ها اختصاص داده شود .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: