جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 اسفند 1392     
آلودگي هوا موضوعي فرا بخشي و چند وجهي است

به گزارش شهرداری نیوز ، سخنگوي فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از كوتاهي سازمان‌هاي متولی در انجام وظايف خود در قبال مسأله محيط زيست و آلودگي هوا گفت: در اين ميان فقط شهرداري تهران پای كار مانده و توانسته اقدامات خوبي در رابطه با كاهش آلودگي هوا انجام دهد.

مؤيد حسيني صدر افزود: از جمله اين اقدامات مي‌توان  ايجاد گسترده فضاي سبز، راه‌اندازي خطوط بي‌‌آرتي و گسترش مسيرهاي مترو را نام برد كه همگي توسط شهرداري تهران انجام شده و ساير دستگاه‌ها اقدامي در اين رابطه انجام نداده‌اند.

وي با اعلام اين كه در اين همه سال دستگاه‌هاي متولي در بحث كيفيت سوخت و كيفيت خودرو به دليل ضعف و عدم اقتدار و انسجام دولت، خروجي مفيدي نداشته‌اند، تأكيد كرد: در بحث خروج خودروهاي فرسوده نيز اقدام مؤثري انجام نشد.

آلودگي هوا موضوعي فرا بخشي و چند وجهي است

عضو كميسيون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره با اين كه آلودگي هوا يك موضوع فر ابخشي و چند وجهي است، اظهار كرد: در دولت گذشته وزارت نفت كار خودش را مي‌كرد، وزارت نيرو راه خود را مي‌رفت، وزارت كشور نیز اقدام مؤثری در زمینه کاهش آلودگی هوا انجام نمی­داد و حتی يك لايحه اصلاحي نیز در این زمینه از سوی دولت به مجلس ارائه نمي‌شد.

حسينی صدر با بيان اين كه در چند سال گذشته مشكلات سر جاي خود ماند و به دليل ناكارآمدي دولت و عدم هماهنگي بين سازمان‌ها و دستگاه‌هاي ذيربط بيشتر هم شد، تصريح كرد: به عنوان نمونه، سيستم سوخت خودروهاي توليدي استاندارد نيست و به صورت مستقيم باعث آلودگي هوا مي‌شود.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در پايان با تأكيد بر اين كه منابع ناشی از سهميه‌بندي بنزين بايد به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي اختصاص يابد، اضافه كرد: براي كنترل و كاهش آلودگي هوا محدوديت قانوني وجود ندارد و در خصوص وضع قوانين و مقررات جديد و تعيين يك متولي واحد براي موضوع آلودگي هوا بايد تصميم‌گيري شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: