جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 اسفند 1392     
آموزش به رانندگان جوان مؤثرتر از رانندگان مسن است

به گزارش شهرداری نیوز ، نتايج بخشی از مقالات ارائه شده در «سيزدهمين كنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيك» در محور آموزش و فرهنگ‌سازي ترافيك از سوي روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران منتشر شد.

در اين ارتباط يك استاد گروه راه و ترابري دانشگاه علم و صنعت ايران در خصوص رفتار رانندگان هنگامی كه عابري از محل خط‌كشي عابر پياده تقاطع در حال عبور است، گفت: عامل استرس و فشار رواني رانندگان در حال حركت باعث مي‌شود كه بيشتر آن‌ها به عابری که در حال گذر از عرض خيابان است، اجازه عبور نداده و به حركت خود ادامه دهند.

دكتر علي منصور خاكي افزود: به نظر مي‌رسد تعريف رعايت حق تقدم در تقاطع‌هاي ما كاملاً متفاوت است و به جاي اين كه وسيله نقليه توقف كند تا عابر پياده عبور نمايد، عابر پياده بايد توقف كند تا وسيله نقليه حركت نمايد و در یک کلام عابران پیاده در تمام دنیا جز ایران، حق تقدم دارند.

از سوي ديگر، سيد علي­رضا مير انوري، دانشجوي دكتراي جامعه­شناسي دانشگاه فردوسي مشهد نيز بوق زدن را ابزاري دانست كه استفاده از آن سبب كاهش رعايت قانون و احتياط در رانندگي مي‌شود و گفت: بوق ‌زدن در مجموع سبب افزايش و تقويت تخلفات عمدي و غير عمدي در رانندگي مي‌گردد.

همچنين دو تن از كارشناسان ارشد شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك تهران نيز در مقاله پژوهشی خود با تاكيد بر اهميت آموزش رانندگان حرفه‌اي در كاهش و كنترل تصادفات، اعلام کردند: نظر به اين كه 70 درصد تصادفات كشورمان مربوط به عامل انساني است، برگزاري كلاس‌هاي تخصصي به رانندگان حرفه‌اي بايد مورد توجه قرار گيرد.

محمدرضا نصراله­نژاد و مطهره آهنگر، بي تجربگي و نا آشنايي رانندگان با قوانين و مقررات را دليل 90 درصد تصادفاتي دانستند كه عامل آن انساني است و تأکید کردند: آموزش به رانندگان حرفه‌اي مي‌تواند 82 درصد در عدم ارتكاب تخلفات و 16 درصد در كاهش تخلفات نقش داشته باشد و تنها در دو درصد موارد بي ‌تاثير است.

اين دو كارشناس ارشد حمل و نقل و ترافيك در پايان خاطرنشان كردند: آموزش رانندگان جوان‌ مؤثرتر از رانندگان مسن  است و هر قدر سن رانندگان افزايش مي‌يآبد، تاثيرپذيري آن‌ها از آموزش‌ كمتر مي‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: