جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 16 آبان 1393     
با پرداخت سهم دولت به شهرداری ها ، شاهد توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد فضای آرامش و امنیت در جامعه خواهیم بود

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در خصوص توجه به توسعه حمل و نقل عمومی و نقش دولت در این زمینه گفت : دولت در این سال ها همکاری های لازم را با شهرداری در زمینه پرداخت سهم خود برای توسعه حمل و نقل عمومی انجام نداده است.

 

فریدونی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت :شهرداری تهران تاکنون اقدامات موثر بسیاری در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس ، تاکسی و مترو انجام داده است و سمت و سوی تلاش هایش بر این بوده تا یک ناوگان حمل و نقل سالم و استاندارد داشته باشد .

 

وی در ادامه افزود: لازم است دولت سهم خود را در جهت همکاری های لازم با شهرداری ها، در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل به انجام برساند که متاسفانه در چند سال گذشته همکاری میان شهرداری و دولت به نحوی که باید انجام نشده است .

 

فریدونی با اشاره به نقش مجلس در این زمینه بیان داشت : امیدواریم با نقش پشتیبانی کننده مجلس همکاری های لازم در این زمینه از طرف دولت انجام گیرد .

 

وی در ادامه افزود: در صورت پرداخت سهم دولت به شهرداری ها ، شاهد توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد فضای آرامش و امنیت در جامعه خواهیم بود.

 

فریدونی با توجه به برگزاری نمایشگاه حمل و نقل در هفته گذشته خاطر نشان کرد : با به میدان آمدن خودرو سازان داخلی و ارائه خودروهای ساخت داخل و لزوم به کارگیری نسل جدید در ناوگان حمل و نقل ، لازم است که وزارت صنایع و معادن اهتمام لازم را به کار گیرد تا بتواند از خودروهایی استفاده کند که ساخت داخل بوده و از استانداردهای لازم برخوردار است .

 

وی در ادامه افزود : باید به سمت تولید خودروهایی حرکت کنیم که قطعات و موارد فنی آن به نحوی موجب صرفه جویی در مصرف بنزین گردد و آلایندگی کمتری را برای محیط زیست شهری ایجاد کند . با همکاری وزارت صنایع و سازمان استاندارد ، محیط زیست ، شهرداری ها و وزارت نفت باید به سمتی حرکت کنیم که تمام پارامتر های استاندارد خودرو در زمینه کاهش آلایندگی رعایت شود .

 

فریدونی در خصوص خارج کردن خودروهای فرسوده از  گردونه حمل و نقل گفت :  خودروهای فرسوده را باید به نحوی از گردونه حمل و نقل شهری خارج کرد و خودرو سازان را وا داشت تا استاندارد سازی  به روز را مدنظر خود قرار دهند .

 

وی در خاتمه گفت : باید به دارندگان خودروهای فرسوده تسهیلات لازم داده شود و ضمنا باید در زمینه مراکز آلاینده صنعتی کنترل ها لازم انجام شود تا منابع الاینده هوای تهران تحت نظارت و کنترل در آید .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: