جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 آبان 1393     
عدم ایفای نقش دولت در توسعه حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ؛ منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، در خصوص برگزاری دومین همایش صنعت خودرو گفت : باید در این همایش ها از ایده ها و  دیدگاه های افراد صاحبنظر استفاده کرد و پس از همایش نیز باید به دنبال بومی کردن دانش و تکنولوژی عرضه شده در این همایش ها و نمایشگاه ها بود .

منصوری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : اگر قرار باشد پس از برگزاری نمایشگاه ها و همایش های تخصصی انتقال دانش فنی صورت نگیرد و کار به مرحله عملیاتی وارد نشود ، تغییراتی در صنعت خودرو سازی به وجود نخواهد آمد .

وی در ادامه افزود : در زمان برگزاری چنین همایش هایی دانش روز دنیا و تکنولوژی های تازه در معرض دید قرار می گیرد و مسئولان و کارشناسان عرصه داخلی صنعت خودرو باید در جهت تسهیل وارد کردن دانش فنی روز در زمینه تولید خودرو از هم پیشی بگیرند.

منصوری با اشاره به لزوم مشارکت در پروژه های ساخت و تولید در جهت ارتقا صنعت خودروسازی گفت : در اینگونه پروژه های مشارکتی میان دو شرکت از دو کشور ، اهداف مشخصی در زمینه سود و منافع دو طرف مطرح می شود و در برخورد میان دو دیدگاه قطعا اتفاقات خوبی در زمینه رشد و ارتقا صنعت خودرویی به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: اگر نمی خواهیم مشارکت کلی در ساخت و پیشبرد پروژه ها داشته باشیم ، حداقل می توانیم به مشارکت های کوچکتر در زمینه هایی مانند قطعات و بدنه اکتفا کنیم و به این شکل در صنعت خودرویی تحول ایجاد کنیم.

 منصوری در خصوص نقش توسعه حمل و نقل عمومی در کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی گفت :  شهر پکن با داشتن جمعیتی که اصلا با تهران قابل مقایسه نیست ، ترافیک ندارد و این تنها به دلیل توجه دولت مردان آن کشور به بحث توسعه حمل و  نقل عمومی پر سرعت و پیشرفته است .

وی در ادامه افزود: ایرادی که هنوز نتوانستیم آن را برطرف کنیم ، این بوده که به دلیل بی توجهی به توسعه حمل و نقل عمومی پر سرعت و با تکنولوژی بالا ، شهروندان هنوز از ماشین های شخصی خود استفاده می کنند .

منصوری با اشاره به عدم پرداخت سهم بودجه ای 50 درصدی دولت به شهرداری ها خاطر نشان کرد : از مشکلاتی که به دلیل کمبود اعتبار در زمینه حمل و نقل عمومی با آن مواجه هستیم ، کسر بودجه ای است که دولت با آن مواجه است و به همین سبب دولت نتوانسته نقش خود را در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ایفا کند.

وی در خاتمه گفت : در بسیاری از شهرستان ها نیز وضع بر همین منوال است و با توجه به اینکه موضوع سلامت شهروندان در اولویت اول قرار دارد ، لازم است که توسعه در ناوگان حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود .   




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: