جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
عملکرد8ساله مناسب شهرداری از فاجعه زیست محیطی تهران جلوگیری کرد

به گزارش شهرداری نیوز: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات 8 ساله شهرداری تهران در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی در این شهر و اینکه چناچه این اقدامات انجام نمی پذیرفت شاهد چه فجایع زیست محیطی بودیم اظهار داشت : مطمئنا چنانچه این اقدامات از سوی شهرداری تهران صورت نمی گرفت فاجعه ای در زمینه حمل و نقل بوجود می آمد اما خوشبختانه اقدامات شهرداری تهران در این حوزه عملکردی موفق را در کارنامه 8 ساله از خود بر جای نهاده است .

دکتر جلیل جعفری در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز افزود : البته چنانچه همکاری ها و مساعدت های بیشتری در این زمینه صورت می گرفت قطعا شهرداری تهران موفق تر عمل می کرد .

به گفته نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تراکم جمعیت در تهران و افزایش مهاجرت به این شهر به دلیل بی توجهی به روستاها و شهرهای محروم به عنوان یکی از دلایل آلودگی هوا باید مورد بررسی قرار بگیرد .

وی در ادامه ضمن ابراز مخالفت با طرح انتقال پایتخت سیاسی از تهران به شهری دیگر به دلیل هزینه کلان آن عنوان کرد : انتظار می رود هزینه هایی که برای اجرای این امر پیش بینی شده است صرف توسعه حمل و نقل عمومی موجود در پایتخت و اقداماتی برای کاهش آلودگی هوا گردد .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد نادرست در خصوص فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی گفت : در حال حاضر 90 درصد از خودرو هایی که در سطح شهر تردد دارند تک سرنشین هستند لذا شهروندان نیز باید در خصوص عدم استفاده از خودروهای شخصی خود را ملزم بدانند و به این ترتیب در کاهش آلودگی هوا سهیم شوند .

دکتر جلیل جعفری در ادامه این مطلب اظهار داشت : امید می رود به زودی تعدادی از مسافران در سطح شهر برای تردد از دوچرخه استفاده نمایند همانگونه که در کشورهای اروپایی نیز شاهد این امر هستیم اما متاسفانه میزان آلودگی هوای تهران این اجازه را برای تردد دوچرخه سواران در سطح شهر نمی دهد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: