جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 


به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهرتهرانی نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر نقش موثر صنعت خودرو در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد.

به گزارش گروه پارلمان شهر تهرانی نیوز، رییس سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از فعالیت پایگاه های خدمات اجتماعی پایانه های مسافربری شهر تهران در ایام نوروز خبرداد.

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه علاوه بر منابع غیر نقد، در بودجه سال آینده بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه شمال غربی خط ۷ مترو در نظر گرفته شده و این پروژه با دو ایستگاه در مدت ۱۸ ماه ساخته خواهد شد، گفت: پروژه خط ۷ سال گذشته با کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و با احداث ایستگاه شهید دادمان و بهره‌برداری از ورودی اول آن به پایان رسید.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برنامه ریزی وزارت صمت برای واردات خودروهای برقی از چین در حالی که با افت تقاضای خودروهای چینی در بازار مواجه هستیم، عنوان کرد: اگر خودروهای برقی که به کشور وارد می شوند در زمره محصولات باکیفیت چینی باشند قطعا مورد استقبال مشتریان قرار خواهند گرفت.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خودروسازان به پشتوانه حمایت های دولت در رابطه با بهبود کیفیت محصولات خود کوتاهی کرده و نتوانسته اند از نظر کیفیت و قیمت رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورق های مصرفی در خودروهای داخلی توسط سازمان ملی استاندارد صحه گذاری می شوند، عنوان کرد: مرجع اصلی برای تایید استاندارد ورق های فولادی سازمان ملی استاندارد است. لذا زیر سوال بردن خودروهای داخلی از سوی پلیس آن هم به دلیل نوع ورق حواشی را در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، دبیر کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص سرانجام مصوبه واردات خودروهای نو و کارکرده بنزینی با توجه به اینکه واردات خودروهای برقی در الویت وزارت صمت قرار گرفته است، بیان کرد: مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودروهای نو و دست دوم قانون بوده و لازم الاجراست اما به موازات اجرای این مصوبه باید واردات خودروهای برقی را در دستور کار قرار داد و به تدریج به سمت برقی سازی حرکت کرد.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر حذف طرح بلندپروازانه تولید خودروهای برقی از برنامه هفتم توسعه را رد کرد.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حذف بند مربوط به تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از تولیدات داخل بیان کرد: حمایت از سازندگان قطعات و تامین قطعات از داخل رونق تولید، رشد اشتعال زایی در کشور و کاهش قیمت خودروهای داخلی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه دولت با طولانی کردن فرآیند واردات خودروهای دست دوم زمینه را برای طرح شایعاتی مبنی بر عدم اجرای این مصوبه توسط دلالان بازار خودرو فراهم کرده و به نوعی با تبدیل کردن شایعات به واقعیت موجب التهاب در بازار خودرو شده است.


به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به توافق بانک مرکزی با وزارت صمت مبنی بر تامین یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودروهای برقی گفت: اگر امکان تامین ارز برای واردات خودروهای برقی وجود دارد، با توجه به شرایط فعلی کشور و عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو، دولت باید با تامین ارز، واردات خودروهای بنزینی نو و کارکرده را نیز تسهیل و به رفع نیاز مصرف کنندگان بازار خودرو کمک کند.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعرفه بالای واردات خودرو عنوان کرد: سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به عنوان زیرمجموعه ای از وزارت صمت موظف به تعیین قیمت خودروهای وارداتی به نفع مصرف کننده است.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس برای حمایت از قطعه سازان و خودروسازان داخلی و با بیان اینکه مجلس از هر گونه لوایح پیشنهادی در این زمینه حمایت می کند، عنوان کرد: دولت باید با تشکیل کارگروه اقتصادی با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، خودروسازان، مجلس، بانک مرکزی و سایر دستگاه های مربوطه نسبت به اتخاذ سیاست های یکپارچه در راستای حمایت از تولیدات داخل اقدام کند.



به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به موج گسترده انتقادات به تعبیه اگزوز نمایشی در طراحی محصول «ری را برقی« ایران خودرو در شبکه های مجازی داخلی و خارجی عنوان کرد: مجلس به خصوص کمیسیون تخصصی صنایع از تولید هر نوع خودروی برقی در کشور حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به موانع رشد تولید خودرو در کشور اظهار داشت: تا زمانی که فاصله معناداری بین قیمت تمام شده تولید و و بازار خودرو وجود دارد افزایش تقاضا و کاهش عرضه امری طبیعی در بازار خودرو خواهد بود.